×

چرایی تشکیل پلیس امنیت اقتصادی

چرایی تشکیل پلیس امنیت اقتصادی

پلیس امنیت اقتصادی با توجه به نیاز امروز جامعه و برای مقابله با موضوعات و مفاسد اقتصادی مانند تشدید مقابله با قاچاق راه اندازی شده است

چرایی-تشکیل-پلیس-امنیت-اقتصادی

فرمانده نیروی انتظامی: پلیس امنیت اقتصادی با توجه به نیاز امروز جامعه و برای مقابله با موضوعات و مفاسد اقتصادی مانند تشدید مقابله با قاچاق راه اندازی شده است

چرایی تشکیل پلیس امنیت اقتصادیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم تجلیل از استادان دانشگاه علوم انتظامی امین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره علت تشکیل پلیس امنیت اقتصادی، گفت: یکی از مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از نیروی انتظامی مقابله با قاچاق است که این مهم درخواست مردم و دستگاه قضاء نیز است، از طرفی مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور به رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی منتج می‌شود بنابراین برای پاسخ دهی به انتظارات و مطالبات از نیروی انتظامی، پلیس امنیت اقتصادی با مأموریت‌های مشخص تشکیل شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: ان شاء الله بتوانیم با راه اندازی این پلیس گام‌های موثرتری برای مقابله با قاچاق کالا و ارز و مفاسد اقتصادی برداریم هر چند که نیروی انتظامی سال گذشته در عرصه اقتصادی به ویژه تنظیم و کنترل بازار اقدامات مفیدی انجام داد.

سردار اشتری با اشاره به حوزه مأموریتی پلیس امنیت اقتصادی، گفت: با هر موضوعی که امنیت اقتصادی کشور را خدشه دار کند با جدیت برخورد می‌کنیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان و در پاسخ به سوالی درباره رصد فضای مجازی و برخورد با جرایم این حوزه، افزود: پلیس فتا سال‌های اخیر اقدامات مثمرثمری را در رصد فضای مجازی و برخورد با جرایم این حوزه انجام داده، اما با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اقدامات مان را تشدید می‌کنیم و لازم است که دستگاه‌های مختلف از نظر اختیارات، تجهیزات و ... نیروی انتظامی را حمایت و پشتیبانی کنند.

سردار اشتری درباره برخورد با فروشندگان سلاح در فضای مجازی، گفت: این موضوع نیز به جد در دستور کار است و با متخلفان به شدت و باشتاب برخورد می‌کنیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور درباره تربیت افسران مقتدر، افزود: امروز در گرامی داشت روز معلم، آیین تجلیل از استادان دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

وی با اشاره به نقش استادان در تربیت نیرو‌های مومن، انقلابی و متعهد، گفت: استادان دانشگاه علوم انتظامی امین و سایر مراکز آموزشی ناجا دانش و تجربه خود را به دانشجویان منتقل می‌کنند و نقش موثری در تربیت نیرو‌های انقلابی و حرفه‌ای دارند.

فرمانده ناجا افزود: خوشبختانه با عضویابی به جای عضوگیری، سال‌های اخیر شاهد ورود دانشجویان مومن و نخبه به دانشگاه امین هستیم و ان شاء الله این عزیزان تحت تعلیم اساتید مجرب در آینده حافظ جان و مال مردم و امنیت کشور خواهند بود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.