×

استفاده از سند دست نویس چه تبعاتی دارد ؟

استفاده از سند دست نویس چه تبعاتی دارد ؟

استفاده از سند دست نویس دارای تبعات متعددی است و اگر به نکات حقوقی آن توجه نداشته باشیم، مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد

استفاده-از-سند-دست-نویس-چه-تبعاتی-دارد-؟ وکیل 

استفاده از سند دست نویس دارای تبعات متعددی است و اگر به نکات حقوقی آن توجه نداشته باشیم، مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد.

استفاده از سند دست نویس چه تبعاتی برای شما دارد؟ اسناد و دست‌نوشته‌های عادی دارای مشکلات متعددی هستند و باید مراقب باشید تا در دام این اسناد قرار نگیرید.

اثبات اصالت این دسته از اسناد خود دارای مشکلات متعددی است و آن‌ها مرجع خطر پذیری هستند؛ به دلیل آن که بسیاری از این دست نوشته‌ها قابلیت جعل دارند باید اصالت نوشته عادی حتما توسط کارشناسان به اثبات برسد و البته این موضوع مشکلات متعددی دارد.

باید توجه داشته باشید و تا جای ممکن از اسناد دست نوشته دوری کنید و به‌ جای آن، سند خود را حتما در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانید.

هنگامی که یک سند دست‌نوشته یا سند عادی به دادگاه ارائه می‌شود، دادگاه آن را به کارشناس مربوطه ارجاع می‌دهد، اما اگر کارشناس صلاحیت سند دست نویس را مورد تأیید خود قرار ندهد، سند در حکم سند جعلی می‌شود و در این زمان جرم حقوقی و کیفری ایجاد می‌شود.

جرم استفاده از سند دست نویس معجول چیست؟

اگر صلاحیت سند اثبات نشود در این هنگام فرد ذینفع در پرونده دعوایی با عنوان «جعل» و «استفاده از سند مجعول» را طرح می‌کند که مجازات هر کدام از آن‌ها حداقل 6 ماه حبس است.

اگر به دنبال معامله ملک یا زمینی هستید باید حتما به این نکته توجه کنید که ملک را از اداره ثبت اسناد استعلام کرده و پس از آن که جواب استعلام آمد، قرارداد را امضا و قولنامه و معامله کنید.

توجه به استعلامات حقوقی اهمیت بسیاری دارد، زیرا گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که ملک به دلایل قانونی در رهن فردی دیگر بوده و خود فروشنده هم اجازه معامله نداشته است و این موضوع مشکلات متعددی را برایتان به وجود می‌آورد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.