×

چه کسانی بدون شرکت در آزمون می توانند از مرکز وکلای قوه قضاییه پروانه وکالت بگیرند ؟

چه کسانی بدون شرکت در آزمون می توانند از مرکز وکلای قوه قضاییه پروانه وکالت بگیرند ؟

در قانون برای اقشاری تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که بتوانند بدون شرکت در آزمون از مرکز وکلای قوه قضایی پروانه وکالت دریافت کنند

چه-کسانی-بدون-شرکت-در-آزمون-می-توانند-از-مرکز-وکلای-قوه-قضاییه-پروانه-وکالت-بگیرند-؟ وکیل 

در قانون برای اقشاری تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که بتوانند بدون شرکت در آزمون از مرکز وکلای قوه قضایی پروانه وکالت دریافت کنند.

چه کسانی بدون شرکت در آزمون می‌توانند از مرکز وکلای قوه قضاییه پروانه وکالت بگیرند؟ در قانون تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که بتوان بدون شرکت در آزمون از مرکز وکلای قوه قضاییه پروانه وکالت دریافت کرد.

براساس ماده 10 آیین‌نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه مصوب 1397 رئیس قوه قضاییه؛ به افراد زیر در صورت تأیید صلاحیت اخلاقی و رفتاری آنان بدون شرکت در آزمون به شرط طی دوره کارآموزی حسب مورد پروانه وکالت پایه یک یا کارشناسی رسمی اعطا می‌شود.

1ـ اعضاء هیات‌های علمی دانشکده‌های حقوق مورد تأیید آموزش عالی به شرط داشتن حداقل 15 سال سابقه تدریس با مدرک دکتری در دروس حقوقی یا دروس تخصصی مرتبط؛

2ـ اعضای هیأت علمی در رشته‌های مرتبط کارشناسی به شرط داشتن مدرک دکتری در رشته مرتبط و 15 سال سابقه تدریس در رشته مذکور.

داوطلبانی که دارای حداقل دانشنامه لیسانس در یکی از رشته‌های حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی و پنج سال سابقه قضائی بوده و حائز شرایط دیگر مندرج در ماده 5 باشند از شرکت در آزمون و کارآموزی معاف بوده و به آنان پروانه پایه 1 وکالت اعطا می‌شود.

اعضای هیأت علمی و کارشناسان رسمی شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور به شرط داشتن 10 سال سابقه کار در سازمان مربوطه از آزمون معاف و در صورت داشتن 15 سال سابقه از آزمون و کارآموزی معاف می‌باشند و پس از احراز سایر شرایط مندرج در ماده (5) آیین‌نامه و در صورت تأیید صلاحیت علمی و اخلاقی و تجربه آن‌ها توسط سازمان مذکور، به آنان پروانه کارشناسی در حوزه‌های قضائی که مورد نیاز می‌باشد اعطاء می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.