×

طرح ادغام کانون وکلا و مرکز مشاوران تحت بررسی است

طرح ادغام کانون وکلا و مرکز مشاوران تحت بررسی است

طرح ادغام کانون وکلا و مرکز مشاوران تحت بررسی است

طرح-ادغام-کانون-وکلا-و-مرکز-مشاوران-تحت-بررسی-است وکیل 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت طرح ادغام مرکز مشاوران قوه قضاییه با کانون‌های وکلا، عنوان کرد: در خصوص موضوع وکلا طرحی در مجلس مطرح است که در کمیسیون اعلام وصول شده و در شرف اتمام است که برای تدوین این طرح از قوه قضاییه نیز نظر می‌خواهند و قوه نیز نظرات خود را مطرح خواهد کرد. اگر این طرح به نتیجه برسد بخشی از مسائل مورد نظر در سوال شما تحقق خواهد یافت.

محسنی‌اژه‌ای درباره آیین‌نامه‌ای که اخیرا از سوی رییس قوه قضاییه در مورد لایحه استقلال کانون‌های وکلا صادر شده و اکنون در دیوان عدالت است، گفت: کانون‌های وکلا در مورد آیین‌نامه اجرایی این قانون نسبت به دو یا سه بند آن درخواست ابطال داشتند. این درخواست به دیوان رفت و آن موضوع آنجا مطرح بوده که آیا آیین‌نامه‌ای که توسط رییس قوه قضاییه تصویب و برای ابلاغ اجرا شده است اصلا می‌تواند در دیوان مطرح و ابطال شود یا خیر؟ استفساری از شورا انجام شده که بر اساس آن و نظر قضات دیوان اگر آیین‌نامه‌هایی توسط خود رییس قوه قضاییه ابلاغ شود اصلا دیوان نمی‌تواند به آنها وارد شود. با تفسیر شورای نگهبان دیوان عدالت نمی‌تواند وارد رسیدگی به این درخواست شود.

    

پست های مرتبط

نظرات (2)

  • محمود احمدخانی1392-02-03 پاسخ

    سلام . بهذامید ادغام هرچه زودتر ایندو و داراشدن نظم و انسجام در خصوص وکالت .

  • وحید1389-09-26 پاسخ

    بنظر میرسد در این مورد خلع قانونی وجود دارد نه اینکه دیوان نمی تواند وارد آئین نامه های که رئیس قوه قضائیه صادر می نماید وارد شود زیرا در این صورت آئن نامه های وی همانند حکم حکومتی می شود

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.