×

بررسی مسائل قضایی هرزه‌نگاری در محیط سایبر

بررسی مسائل قضایی هرزه‌نگاری در محیط سایبر

بررسی مسائل قضایی هرزه‌نگاری در محیط سایبر

بررسی-مسائل-قضایی-هرزه‌نگاری-در-محیط-سایبر

18 آذر 1389 ساعت 10:30

چاپ نخست کتاب «مسائل قضایی هرزه نگاری در محیط سایبر» به قلم «امیر اسکندرزاده شانجانی» به سفارش معاونت آموزش قوه قضائیه از سوی انتشارات راه نوین منتشر و روانه بازار نشر شد. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به دلیل نبود تعریف قانونی از مفهوم هرزه‌نگاری در محیط سایبر و نیز تعدد قوانین خاص، بسیاری از قضات، استادان و صاحب‌نظران، دایره شمول هرزه‌نگاری را چنان وسیع در نظر می‌گیرند که هر نوع رفتار مجرمانه‌ای که به نوعی مسائل اخلاقی در آن مطرح باشد را به عنوان هرزه‌نگاری محسوب می‌کنند یا از آن به عنوان روش ارتکاب جرم سخن می‌گویند.

کتاب «مسائل قضایی هرزه نگاری در محیط سایبر» در پنج فصل به نگارش درآمده که فصل نخست آن با هدف آشنایی فراگیران با تبیین موضوع هرزه‌نگاری در محیط سایبر به اقسام و سیر تحول آن می‌پردازد که اهداف جزئی‌تری مانند آشنایی با مفهوم پورنوگرافی، سایبر، دیدگاه‌های مختلف در مورد مفهوم سایبر و روش‌ها و فناوری تولید و توزیع هرزه نگاری را دنبال می‌کند.

فصل دوم این کتاب به آشنایی فراگیران با انوع تقسیم‌بندی هرزه‌نگاری به اعتبار سن، محتوی، روش تولید و توزیع و نیز قوانین مرتبط اشاره دارد.

فصل سوم نیز با هدف کلی آشنایی فراگیران با نحوه برخورد با جرم هرزه‌نگاری در حقوق کیفری ایران تالیف شده که مخاطب در آن با مواد 639 و 640 قانون مجازات اسلامی و عناصر مادی، قانونی و معنوی جرایم مطروحه در این ماده آشنا می‌شود و قانون مطبوعات و عناصر مادی، قانونی و معنوی جرایم مطروحه در این قانون را می‌خواند.

فصل چهارم به قانون جرایم رایانه‌ای می‌پردازد و مخاطب را با قانون جرایم رایانه‌ای، موضوع جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی و جرایم هتک حیثیت و نشر اکاذیب و انواع آن آشنا می‌کند.

فصل پنجم این کتاب نیز به ضمائم قوانین، معرفی کتاب، پایان‌نامه، مقاله، مطالعه موردی و واژه‌نامه پرداخته است. چاپ نخست کتاب «مسائل قضایی هرزه‌نگاری در محیط سایبر» اثر «امیر اسکندرزاده شانجانی» در شمارگان 2000 نسخه، 246 صفحه‌ای و قیمت 52000 ریال از سوی نشر راه نوین منتشر و روانه بازار نشر شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.