×

18 ایراد احتمالی به طرح تعریف جرم سیاسی برطرف شد

18 ایراد احتمالی به طرح تعریف جرم سیاسی برطرف شد

عضو کمیسیون قضایی مجلس می‌گوید، شورای نگهبان در سال 1380، 18 ایراد به طرح جرم سیاسی گرفته بود و ما در طرح تعریف جرم سیاسی این 18 ایراد را با کارشناسی بسیار زیاد برطرف کرده‌ایم

18-ایراد-احتمالی-به-طرح-تعریف-جرم-سیاسی-برطرف-شد

عضو کمیسیون قضایی مجلس می‌گوید، شورای نگهبان در سال 1380، 18 ایراد به طرح جرم سیاسی گرفته بود و ما در طرح تعریف جرم سیاسی این 18 ایراد را با کارشناسی بسیار زیاد برطرف کرده‌ایم.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در‌گفت وگو با  تسنیم با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره طرح تعریف جرم سیاسی، اظهار داشت: طبق اصل 177 قانون اساسی، چهار اصول جمهوریت، اسلامیت، اصل ولایت فقیه و اصل تشیع به عنوان مذهب رسمی جمهوری اسلامی غیر قابل خدشه هستند لذا در طرح تعریف جرم سیاسی، ما توهین و افترا را با انگیزه نقد‌حاکمیت را از این موارد جدا کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین دیات، قصاص و حدود را از این موضوعات جدا‌ کرده‌ و جرائم خشونت‌بار تروریستی، آدم ربایی، قاچاق اسلحه و قاچاق مواد مخدر را نیز از آن 4 اصل اساسی جدا‌ کردیم.

عضو‌کمیسیون قضایی و حقوقی خاطرنشان کرد: در واقع جرم سیاسی برای اولین بار بر اساس اصل 168 قانون اساسی احیاء می‌شود اما نقطه نظرات شورای نگهبان را در این زمینه لحاظ کرده‌ایم.

ابوترابی در ادامه تاکید‌کرد: شورای نگهبان در سال 1380، 18 ایراد به طرح جرم سیاسی گرفته بود و ما در این طرح این 18 ایراد را با کارشناسی بسیار زیاد برطرف کرده‌ایم.

وی افزود: موارد مطرح شده در طرح جرم سیاسی با نظرات شورای نگهبان تطبیق دارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی تصریح کرد: مخالف‌هایی که درباره طرح جرم سیاسی صورت می‌گیرد، مبنای کارشناسی ندارد و افرادی که این بحث‌ها را مطرح می‌کنند تاکنون طرح را نخوانده و  تنها نگرش و ذهنیت قبلی دارند لذا اگر ماده 1 این طرح را بخوانند و مشاهده کنند‌که چهار اصول مندرج در اصل 177 قانون اساسی را رعایت کرده‌ایم، دیگر مخالفتی نخواهند کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.