×

توضیح دفتر آیت الله صافی درباره اعدام دوباره یک زنده شده بعد از اعدام

توضیح دفتر آیت الله صافی درباره اعدام دوباره یک زنده شده بعد از اعدام

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه آمده است در پی سؤالات تعدادی از مردم از دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته در رابطه با اعدام دوباره قاچاقچی، دفتر استفتائات معظم له اعلام نمود

توضیح-دفتر-آیت-الله-صافی-درباره-اعدام-دوباره-یک-زنده-شده-بعد-از-اعدام

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه آمده است: در پی سؤالات تعدادی از مردم از دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته در رابطه با اعدام دوباره قاچاقچی، دفتر استفتائات معظم له اعلام نمود:

مسأله‌ای که در کتاب جامع الأحکام جلد دوم می‌باشد ارتباطی به موضوع مذکور ندارد و معظم له نسبت به این مسئله نظر دیگری دارند.

به گزارش مهر، مجرم، مرد 37 ساله ای به نام علیرضا- م بود که 3 سال قبل به جرم حمل یک کیلوگرم مخدر شیشه به اعدام محکوم شده و تا چهارشنبه هفته قبل در زندان بجنورد بود. او سحرگاه چهارشنبه اعدام شد و 12 دقیقه بالای دار بود تا در نهایت با تایید پزشک، به سردخانه منتقل شد. اما یک روز بعد، کارگر سردخانه متوجه شد کاور پلاستیکی یکی از جسدها بخار گرفته و این یعنی جنازه نفس می کشد.

در جلد دوم جامع الاحکام از آیت الله صافی گلپایگانی نقل شده است: «در صورتى که بعد از اعدام و قبل از دفن در سردخانه یا پزشکى قانونى و ... در مجرم علائمى حیاتى دیده شود و با مداوا سلامت خود را بازیابد، ظاهراً حکم اجراى حد و قصاص به قوت خود باقى است.»

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.