×

پلیس قضایی بازویی توانمند در اجرای احکام دستگاه قضا

پلیس قضایی بازویی توانمند در اجرای احکام دستگاه قضا

یک وکیل دادگستری گفت در رسیدگی به هر پرونده سه عامل مهم کشف جرم، تعقیب مجرم و اجرای حکم مطرح است که پلیس قضایی برای رسیدن به این اهداف نقش موثری خواهد داشت

پلیس-قضایی-بازویی-توانمند-در-اجرای-احکام-دستگاه-قضا وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: در رسیدگی به هر پرونده سه عامل مهم کشف جرم، تعقیب مجرم و اجرای حکم مطرح است که پلیس قضایی برای رسیدن به این اهداف نقش موثری خواهد داشت.

"عباس اسدی" ، با اشاره به اهمیت تشکیل پلیس قضایی گفت: این امر از موضوعاتی است که با آغاز دوره ریاست جدید قوه قضائیه به طور مجدد مطرح شده است.

وی ادامه داد: منظور از پلیس قضایی افرادی هستند که دوره‌های آموزشی حقوقی را گذرانده‌اند و در زمان تنظیم گزارش، حقوق طرفین را رعایت کرده و گزارشاتی که در این زمینه تنظیم می‌کنند مورد اعتماد و وثوق قضات است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: به منظور رعایت ضوابط فنی تحقیقات کشف جرم، ضروری است که پلیس قضایی به عنوان ضابط تخصصی قضایی تشکیل شود.

اسدی اظهار داشت: امروزه فناوری در وقوع جرائم نقش عمده‌ای دارد که احیاء پلیس قضایی برای مبارزه با آنها ضروری است و در بحث قضایی بخصوص در بعد کیفری کشف جرم، تعقیب مجرمان، صدور حکم و اجرای حکم 4 فاکتور مهم است.

وی ادامه داد: اگر تمام مراحل رسیدگی به یک پرونده به درستی انجام شود قاضی می‌تواند به درستی در صدور حکم قدم بردارد و مجموع این عوامل هدف دستگاه قضایی از اجرای مجازات که همان بازدارندگی از اعمال مجرمانه است را فراهم می‌کند.
 
این وکیل دادگستری افزود: در رسیدگی به هر پرونده، سه عامل مهم کشف جرم، تعقیب مجرم و همچنین اجرای حکم در نقش پلیس مشهود است، همین امر باعث می‌شود تا دستگاه قضایی از یک ضابط توانمند برخوردار باشد تا به عنوان بازوی قوی اجرایی این دستگاه انجام وظیفه کند.

این وکیل دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: امروزه جرائم بسیار پیشرفته شده و نقش تکنولوژی در وقوع برخی جرائم مهم قلمداد می‌شود، بنابراین بیشتر از گذشته نیازمند تشکیل پلیس قضایی هستم زیرا این نیرو می‌تواند با آموزش‌های علمی خود با مجرمان مبارزه جدی‌تر داشته باشد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.