×

معاون اول قوه قضاییه همه فرایض در گروه امر به معروف و نهی از منکر است

معاون اول قوه قضاییه همه فرایض در گروه امر به معروف و نهی از منکر است

معاون اول قوه قضاییه با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت رمز سلامت و امنیت جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است

معاون-اول-قوه-قضاییه-همه-فرایض-در-گروه-امر-به-معروف-و-نهی-از-منکر-است وکیل 

معاون اول قوه قضاییه با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: رمز سلامت و امنیت جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در جمع عزاداری کارکنان دادگستری زنجان اظهار کرد: همه فرایض در گرو امر به معروف و نهی از منکر است و به قدری نسبت به این موضوع تاکید شده است که روایات مختلفی در این باره وجود دارد.

وی تصریح کرد: کسی که امر به معروف می‌کند در حکم خلیفه‌الله است و قضات نیز به نوعی جانشین خلیفه‌الله هستند؛ چراکه اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

وی با بیان اینکه «کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید نسبت به این موضوع شناخت کامل داشته باشد»، افزود: باید اصول دقیق این فریضه الهی را شناخت و نسبت به آن عمل کرد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه «باید نسبت به جامعه حس مسئولیت وجود داشته باشد»، افزود: رمز تداوم سلامت اجتماعی و امنیت در جامعه، وجود حس مسئولیت است و همه آحاد جامعه باید به این موضوع توجه داشته باشند تا جامعه‌ای پاک را شاهد باشیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از میراث‌های قیام عاشورا دانست و یادآور شد: عاشورا یک خط مداوم است و هرگز انقطاعی در آن به‌وجود نیامده است؛ این قیام جریان مداومی است که به دنبال حق بوده و امر به معروف و نهی از منکر یکی از این حق‌طلبی‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: تنها سالم بودن فرد در جامعه مهم نیست، بلکه باید همه نسبت به سلامت محیط اطراف خود نگران باشیم و خود را در قبال آن مسئول بدانیم که در این شرایط قطعا امنیت ایجاد خواهد شد.

رییسی در بخش دیگری از سخنانش در تشریح نقش اجتماعی قضات گفت: قضات اضطراب اجتماعی را با حکم‌های خود کاهش می‌دهند که نتیجه آن ایجاد امنیت و آرامش است.

وی نقش قضات را ایجاد سلامت اجتماعی دانست و یادآور شد: این افراد روابط عادلانه را از هرگونه کجی و لغزش حفظ می‌کنند و این جایگاه بسیار عظیمی است.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: کارکنان در قوه قضاییه باید با تاسی از الگوهای عاشورایی به دنبال ارتقای بصیرت خود باشند؛ چراکه برای تشخیص موضوعات مهم نیاز به بصیرت است و در روز عاشورا الگوهای خوبی همچون حضرت عباس (ع) مشاهده می‌شود که با بصیرت خود از امام زمانش حمایت کرد. وی تصریح کرد: واقعه عاشورا کلاس درس انسان‌سازی است و باید از آن درس گرفت.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.