×

قرارداد پیمان جزء

قرارداد پیمان جزء

قرارداد پیمان جزء

قرارداد-پیمان-جزء وکیل 

این قرارداد در تاریخ ............................................................................ فی مابین ............................................................به نمایندگی ....................................... به موجب معرفی نامه / حکم / شماره .............................................. به عنوان کارفرما از یک طرف و آقای / شرکت..................... به شماره شناسنامه / ثبت شرکت .............................. به مدیریت ....................... که طی آگهی / نامه شماره ....................... رسماً معرفی گردیده ، به عنوان پیمانکار از طرف دیگر طبق شرایط زیر منعقد و طرفین ملزم به اجرای مفاد و شرایط آن می باشند .

ماده 1- موضوع قرارداد :

موضوع قرارداد ، عبارت است از .................. ....................................... که نوع و مشخصات فنی آن بر اساس ماده 8 همین قرارداد می باشد و در صورتیکه پس از تحویل  ، بنا به تشخیص کارفرما خلافی از این حیث در موضوع قرارداد مشاهده شود پیمانکار به هزینه خود موظف به اصلاح مورد در اسرع وقت می باشد .

ماده 2-مدت قرارداد

مدت کل قرارداد ..............................روز/ ماه / سال شمسی می باشد و از تاریخ ............................ الی ............... خواهد بود و طبق برنامه زمان بندی و شرح ذیل :

 

ماده 3- امور مالی و مبلغ قرارداد :

 

الف : مبلغ کل

مبلغ کل قطعی / تقریبی موضوع قرارداد عبارت است از به حروف ........................................ریال و به عدد ......................ریال از قرار ...............................................ریال می باشد .

ب: پیش پرداخت :

کارفرما قبول نمود مبلغ به حروف / به عدد .................................................................................................................ریال معادل (             %                             درصد )کل مبلغ قرارداد را از طریق چک به شماره بانک                   به عنوان پیش پرداخت در قبال اخذ ضمانت نامه بانکی به شماره                       به مبلغ                   ریال (معادل وجه پیش پرداخت ) صادره از بانک                                  که تا تاریخ                                  معتبر بوده و یا بنا به درخواست کارفرما قابل تمدید باشد و یا سفته شماره                         به مبلغ                       ریال معادل (دو برابر وجه پیش پرداخت ) در اختیار پیمانکار قرار دهد .

ج: اسناد و مدارک و نحوه پرداخت :

اسناد و صورت وضعیت های مربوط به هر قسمت از موضوع قرارداد و هر مرحله توسط پیمانکار ارائه و پس از تنظیم صورت مجلس لازم در مورد تحویل و تحویل هر قسمت از کار ، مالیات پیمانکار پس از کسر         % بابت پیش پرداخت (در صورتی که چندین پرداختی صورت گرفته باشد)و هر گونه کسور قانونی ظرف مدت ........... روز از تاریخ ارائه اسناد پرداخت می شود .

ماده 4- تضمین:

پیمانکار  مبلغ به حروف و به عدد ...........................................................            ....................................ریال معادل 5%.درصد کل بهای قرارداد را به صورت تضمین نامه بانکی شماره .......................................... صادره از بانک .....................که تا تاریخ ...................معتبر می باشد و در صورت درخواست کارفرما ،پیمانکار ملزم به تمدید مدت آن می باشد و یا به صورت ............................... به عنوان تضمین اجرای تعهد به کارفرما تحویل می دهد . در صورت انجام کامل تعهدات از سوی پیمانکار و تحویل قطعی حداکثر تا مدت             روز پس از پایان قرارداد و ارائه صورت مجلس تحویل قطعی توسط وی تضمین مذکور مسترد خواهد شد .

ماده 5- کسور قانونی

علاوه بر 5% فوق کارفرما معادل 10% از هر پرداخت بابت حسن انجام کار کسر و پس از تحویل قطعی و نهایی کار تسلیم پیمانکار خواهد نمود .

ماده 6- سایر کسور قانونی  :

پرداخت هر گونه عوارض و مالیات و سایر حقوق دولتی به عهده پیمانکار می باشد که کارفرما در هر پرداخت از مطالبات مشار الیه کسر می کند .

ماده 7- مواد اولیه  

-نوع ، مقدار و ارزش موادی که از سوی کارفرما به طور الزامی / همکاری از طریق                    در اختیار پیمانکار قرار میگیرد ، به شرح ذیل می باشد :

ماده 8- نوع و مشخصات فنی

نوع و مشخصات فنی موضوع قرارداد به شرح ذیل و مطابق نقشه ها و جداول پیوست ها می باشد .

ماده 9- دوره تضمینی

حسن انجام کلیه عملیات موضوع قرارداد از تاریخ تحویل موقت برای مدت                  روز / ماه / سال از طرف پیمانکار تضمین می گردد . این مدت دوره تضمین نامیده می شود .

ماده 10- تغییرات مقادیر کار

کارفرما می تواند با شرایط همین قرارداد تا حدود 25% موضوع پیمان را کاهش یا افزایش دهد که در این صورت مدت قرارداد نیز به همان میزان تغییر خواهد کرد و در هر حال مراتب باید حداقل            روز قبل با اطلاع پیمانکار برساند .

ماده 11- تعطیل و تاخیر

الف : در صورتیکه به علت نبودن نقشه یا برخی مصالح و یا مسائل مالی و غیره کارفرما نتواند به تعهدات خود عمل کند و احتمال تعطیل کارگاه برود 15 روز قبل ، تعطیلی کارگاه را به پیمانکار اعلام می نماید .

تبصره 1- مدت تعطیلی بیش از مدت کل پیمان نمی تواند باشد و در هر حال مدت تعطیلی بیش از 3 ماه نمی تواند باشد .

تبصره 2- در هر حال مدت تعطیلی به مدت پیمان اضافه می شود .

ب: در صورتیکه پیمانکار در انجام تعهدات خود قصور ورزد کارفرما می تواند :

1- تا 3/1 مدت پیمان برای هر روز دیرکرد 1000/1 مبلغ کل پیمان از قرار هر روز                 ریال از محل تضمین سپرده حسن انجام کار و تضمین اجرای تعهد وصول نماید .

2- از 3/1 تا 3/2 مدت پیمان برای هر روز دیکرد دو برابر بند 1 فوق الذکر از قرار هر روز                ریال از محل تضمین سپرده شده حسن انجام کار و تضمین اجرای تعهد وصول نماید .

3- چنانچه مدت تاخیر از 3/2 مدت پیمان تجاوز کند کارفرما می تواند ضمن اجرای بند های 1 و 2 فوق الذکر پیمان را طبق ماده 46 شرایط عمومی پیمان فسخ و مطابق ماده 47 همان پیمان عمل نماید .

ماده 12- فورس ماژور

در صورت هر گونه حادثه ای که خارج از حیطه و اقتدار پیمانکار برای انجام تعهدات ناشی از این قرارداد باشد پیمانکار باید مدارک مثبته خود را بلا درنگ به کارفرما ارائه نماید تا در صورت قبول مشار الیه با توافق طرفین در خصوص مورد اتخاذ تصمیم خواهند نمود .

ماده 13- تائیدات و تعهدات پیمانکار

الف : پیمانکار تعهد نمود موارد ذیل را دقیقاً مراعات کند :

1-    در حفظ و نگه داری ابزار و ماشین آلات و وسایل و مصالح موجود در کارگاه نهایت کوشش را مبذول و در استفاده از آنها نهایت صرفه جویی را بنماید .

2-    در صورت ورود هر نوع خسارتی به اموال منقول و غیر منقول متعلق به کارفرما اعم از مفقود شدن ، سوختن و غیره خسارت وارده را عیناً جبران و یا به نحوی عمل نماید که رضایت کارفرما جلب گردد .

3-    کلیه امور ایمنی و بهداشتی را جهت سلامت جان کارگران و کارکنان به اجراء درآورد .

4-    مقررات و ضوابط داخلی سازمان  را مراعات کند .

5-    کارگران ایرانی باید دارای شناسنامه و برگ پایان خدمت یا معافست پزشکی یا کفالت معتبر و کارگران بیگانه باید دارای پروانه کار معتبر باشند .

6-    پیمانکار و یا نماینده معرفی شده از طرف وی باید به طور مداوم در محل کارگاه حضور داشته باشند و عملیات اجرایی تحت سرپرستی ایشان انجام گیرد .

7-    نظارتی که از طرف کارفرما یا نماینده کارفرما و یا  طرح و یا کارکنان در اجرای عملیات موضوع قرارداد می شود به هیچ وجه از میزان مسئولیت پیمانکار نخواهد کاست .

ب: همچنین پیمانکار اعلام نمود که :

1-    مشمول اصل 141 قانون اساسی و ممنوعیت مذکور در قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی مصوب 22/10/1337 نمی باشد ، به هیچ عنوان اشخاص مذکور در این قانون را در موضوع قرارداد سهیم و ذینفع نمی کند و در صورتی که خلاف آن ثابت شد ، علاوه بر تحمل مجازات قانونی کارفرما نیز حق دارد برابر ماده 17 عمل نماید .

2-    از تمام مشخصات فعلی ، اسناد و مدارک ، نقشه ها خصوصیات و قیمت مواد و مصالح کار ، تهیه کارگران ساده و متخصص به تعداد کافی و سایر جزئیات موضوع قرارداد اطلاع کامل حاصل و سود خود را نیز ملحوظ نموده است و نمی تواند از انجام تعهدات خود جزاً یا کلاٌ به معاذیر فوق متعذر گردد یا در انجام آن  تاخیر نماید .

3-    در خاتمه قرارداد هرگونه طرح ، نقشه ، قالب ، الگو ، فرمول و غیره را به کارفرما تسلیم می نماید .

4-    حق انتقال تمام یا قسمتی از موضوع قرارداد را بدون توافق کتبی کارفرما به غیر ندارد .

5-    پیمانکار حق ندارد بدون اجازه کتبی کارفرما مفاد قرارداد را کلاً یا جزاً در طول اجرا حتی پس از اتمام آن فاش نماید .

ماده 14- تعهدات کارفرما  

الف – تحویل کارگاه

ب: تحویل نقشه ها و طرح ها بر اساس ماده 8 همین قرارداد

ج: آماده نمودن ابزار و وسایل و مواد اولیه (در صورتیکه به عهده کارفرما باشد )

د: پرداخت وجه در قبال صورت وضعیت های تائید شده

ه: پرداخت هزینه های مربوط به تغییرات نقشه ها و طرح ها و دستور العمل ها ییکه به صورت کتبی به پیمانکار  ابلاغ شده باشند در این صورت  موارد به عنوان متمم قرارداد منظور و هزینه ها بر مبنای قیمت قرارداد محاسبه خواهند شد .

تبصره : در هر صورت مبلغ هزینه های مزبور بیش از 10 درصد کل قرارداد  نمی تواند باشد .

ماده 15- تحویل موقت

پس از آنکه پیمانکار عملیات موضوع قرارداد را طبق مشخصات فنی مندرج در ماده 8 همین قرارداد انجام داد می تواند از طریق ناظر درخواست تحویل موقت نموده و نماینده خود را برای (عضویت در کمیسیون تحویل معرفی نماید ، ناظر پس از بررسی و تائید تاریخ تشکیل کمیسیون را مشخص و به اطلاع پیمانکار و کارفرما می رساند و کمیسیون مرکب خواهد بود از :

-    نماینده کارفرما یک نفر

-    نماینده امور مالی کارفرما یک نفر

-    ناظر کارگاه یک نفر

-    نماینده پیمانکار یک نفر

پیمانکار موظف است با اطلاع از تاریخ تشکیل کمیسیون وسایل مورد نیاز را جهت آزمایشات مربوطه آماده نماید و آزمایش های لازم با حضور اعضای کمیسیون توسط ناظر (دستگاه نظارت )انجام و نتایج حاصله در صورت مجلس تحویل موقت قید می گردد.

تبصره : در صورت وجود نقائص ، موارد آن درج و ظرف مهلت مقرر در صورت مجلس تحویل موقت ، پیمانکار ملزم به رفع آن بوده و ناظر موظف به پیگیری مورد و اعلام نتیجه به کارفرما می باشد .

ماده 16-تحویل قطعی  

پس از گذشت                        روز / ماه / سال دوره تضمینی (پس از تحویل موقت ) کمیسیون طبق ماده 15 تشکیل و پس از بازدید کارها در صورت مطابقت آن با مشخصات مندرج در ماده 8 و عدم وجود عیب و ایراد ، تحویل قطعی طی صورت مجلس انجام می شود .

ماده 17- فسخ قرارداد

در صورت عدم اجرای هر یک از مفاد قرارداد توسط پیمانکار ، کارفرما حق دارد ضمن فسخ قرارداد و تضمین حسن اجرای تعهد ، کلیه خسارات وارده را به تشخیص خود تعیین و از محل تضمین مزبور و سایر اموال پیمانکار به هر طریق که صلاح بداند وصول نماید .
تبصره : در هر حال کارفرما میتواند با                   روز اعلام قبلی ، قرارداد را به طور یک جانبه فسخ نماید و پیمانکار حق هیچ گونه مطالبه یا اعتراضی از این بابت ندارد و امور مالی قرارداد در صورت فسخ طبق بند ج ماده 3 همین قرارداد خواهد بود .

ماده 18- حل اختلاف

در صورت بروز هر گونه اختلاف در تفسیر و تعبیر و اجرای قرارداد موضوع به                                     ارجاع داده می شود و نظر مرجع مذکور قاطع و برای طرفین لازم الاجراء است .

ماده 19-سایر شرایط

1-    ناظر کارگاه (دستگاه نظارت ) را کارفرما تعیین و کتباً به پیمانکار معرفی می کند .

2-    در مواردی که این قرارداد سکوت اختیار نموده ، اولاً شرایط عمومی پیمان و ثانیاً سایر قوانین دولتی معتبر است .

ماده 20- اسناد و مدارک پیمان

اسناد و مدارک پیمان به شرح زیر می باشد :

1-    پیمان حاضر

2-    تضمین نامه ها

3-    شرایط عمومی پیمان

4-    مشخصات فنی ، خصوصی پیمان

5-    نقشه های کلی و تفصیلی و اجرایی

6-    برنامه تفصیلی اجرایی و صورت مجلس ها و موافقت نامه  و هر نوع سند دیگری که در مورد کارهای جدید و تغییراتی که در قسمتی از کارها طبق شرایط عمومی پیمان در مدت تنظیم و به امضاء طرفین برسد .

ماده 21-

هرگاه بین اسناد و مدارک این پیمان تعارض ، تزاحم و تناقض وجود داشته باشد و یا در تعبیر و تفسیر این قرارداد اختلافی حاصل گردد مدارک پیمان به شرح ذیل حائز اهمیت و اولویت می باشد .

1-    اصلاحیه ها ، الحاقیه ها یا صورت جلسات به ترتیب آخرین تاریخ صدور

2-    نقشه های کلی و تفصیلی اجرایی (پیوست شماره               قرارداد )

3-    مشخصات فنی خصوصی

4-    مشخصات فنی عمومی

5-    پیمان حاضر

6-    شرایط عمومی پیمان مصوب وزارت برنامه و بودجه

ماده 22- اقامتگاه

اقامتگاه کارفرما :


اقامتگاه پیمانکار :

تبصره : طرفین قرارداد ملزم هستند در صورت تغییر آدرس حداکثر ظرف 10 روز نشانی جدید خود را کتباً به اطلاع یکدیگر برسانند ، در غیر این صورت کلیه مراسلات ، آگهی ها و اخطارهای قانونی به آدرس سابق نافذ و معتبر بود .

این قرارداد در                   ماده و                   تبصره و با حذف مواد                     در سه نسخه  به اعتبار واحد تنظیم و مبادله گردید .

امضاء نماینده پیمانکار             امضاء نماینده کارفرما             امضاء معاونت

منبع : معاونت حقوقی و امور مجلس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.