×

هزینه برای پیشگیری، سرمایه گذاری است

هزینه برای پیشگیری، سرمایه گذاری است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت هزینه‌ای که بابت پیشگیری می‌شود، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است

هزینه-برای-پیشگیری،-سرمایه-گذاری-است وکیل 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: هزینه‌ای که بابت پیشگیری می‌شود، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است.

 یوسف خدادادی در نشست مشترک مسئولان امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل گفت: به رغم اینکه عقل، شرع و عرف اقتضا می‌کند قبل از وقوع معضل پیشگیری داشته باشیم، در کشور توجه به امر پیشگیری در تدوین قوانین بسیار ضعیف است.

وی افزود: هزینه‌ای که بابت پیشگیری می‌شود، در واقع سرمایه‌گذاری است، اما به رغم اینکه همه احکام دینی ما جنبه پیشگیرانه دارد، بی توجهی به موضوع پیشگیری داریم.

وی با بیان اینکه این امر در همه کشورها سال های متمادی است که نهادینه شده اما ما نتوانستیم مقررات پیشگیرانه را ایجاد و اجرا کنیم، اضافه کرد: در قوانین فعلی مجموعه فعالیت‌های پیشگیرانه وجود دارد، اما تدابیری برای عملیاتی کردن آنها وجود ندارد یا عدم نظارت درست نهادهاست که منجر به وقوع جرم می‌شود.

خدادادی با بیان اینکه بخشی از پرونده‌های دادگستری ناشی از عدم اطلاع مسئولان از ظرفیت‌های قانونی است، اظهار کرد: از قوانین اطلاع نداریم یا اطلاع داریم و عمل نمی‌کنیم که این باعث وقوع جرم و تشکیل پرونده در دادگستری می شود.

وی بیان کرد: از طرف دیگر دایره‌های حقوقی باید قوانین پیشگیرانه را استخراج و بازرسی‌ها نظارت خود را تشدید کنند که در این صورت انقلابی در شرایط کنونی ایجاد می شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.