×

بیش از نیمی از کودکان دنیا به دلیل فقر ترک تحصیل می کنند

بیش از نیمی از کودکان دنیا به دلیل فقر ترک تحصیل می کنند

بیش از نیمی از کودکان دنیا به دلیل فقر ترک تحصیل می کنند

بیش-از-نیمی-از-کودکان-دنیا-به-دلیل-فقر-ترک-تحصیل-می-کنند وکیل 

کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودکان: بیش از نیمی از کودکان دنیا به دلیل فقر ترک تحصیل می‌کنند

درپی افزایش کار کودکان در واحد‌های خانگی در هند، کمیسیون ملی حمایت ازحقوق کودکان قصد دارد این مراکز را تحت نفوذ قوانین کارگری درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کمیسیون تخمین زده است که هند حداقل 13 میلیون کودک کارگر دارد. مساله کار کودکان به عنوان یک چالش جدی برای دولت این کشور درآمده است. بخصوص در بخش خانگی چون این نوع از کار کودکان تحت قانون کار کودکان نیست.

اغلب کودکان فقیر هندی برای تامین هزینه‌های تحصیل خود کار می‌کنند، آن‌ها زندگی خود را در فقر و دلسردی سپری می‌کنند. اما بر اساس گزارش این کمیسیون اغلب موارد گزارش نمی‌شود.

این کمیسیون تاکید کرده است که کار کودکان از هر نوعی باید ممنوع باشد. بنابر قانون حق تحصیل کودکان آنها نباید در هیچ کارخانه و مکان دیگری استخدام شوند حتی در خانه‌ها، اگر چه واحد‌های کار خانگی جمعیت زیادی از کودکان را تحت استخدام خود در‌آورده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی زی‌نیوز، بر اساس آمار یونیسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد) نزدیک به نیمی از کودکان دنیا تحصیل را در سنین کمتر از 8 سال ترک می‌کنند.

هم‌چنین روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی در این باره نوشت: بدترین شکل کارکودکان در غرب آفریقا برداشت محصول کاکائو به منظور ساخت شکلات کارخانجات است.

گروه بین‌المللی حقوق کارگران از یکی از این کارخانجات تولید شکلات به نام هرشی خواسته است تا به کار خود در استفاده از کودکان برای برداشت محصول پایان دهد. این کارخانه سالانه از 200 هزار کودک برای برداشت محصول به کار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، این کارخانه 10 سال است که متعهد شده وضعیت کارگرانش را ارتقاء دهد اما مشکلات هنوز به طور چشمگیری باقی مانده‌اند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.