×

برگزاری هیات عمومی اصراری حقوقی دیوان عالی کشور

برگزاری هیات عمومی اصراری حقوقی دیوان عالی کشور

جلسه هیات عمومی اصراری حقوقی دیوان عالی کشور صبح امروز - سه‌شنبه - به ریاست آیت الله محسنی گرکانی و با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل شد

برگزاری-هیات-عمومی-اصراری-حقوقی-دیوان-عالی-کشور وکیل 

جلسه هیات عمومی اصراری حقوقی دیوان عالی کشور صبح امروز - سه‌شنبه - به ریاست آیت الله محسنی گرکانی و با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل شد.

 آیت‌الله محسنی‌گرکانی با قرائت سوره کوثر عنوان کرد: روی سخن در این سوره مبارکه به پیغبر اکرم (ص) است که ای پیامبر ما به تو خیر فراوان دادیم ما به تو کوثر عطا کردیم. از این عبارت استنباط می‌شود که زخم زبان‌های مکرر و سخنان زشت و دردناک به رسول اکرم می‌زدند و با فوت فرزندان پسر حضرت رسول مثل عبدالله و قاسم و طاهر کفار قریش پیغمبر را با ابتر و بلا عقب بودن ملامت می‌کردند.

وی در پاسخ به سئوال آیه کوثر چیست ؟ بیان کرد: از امام صادق ( ع ) نقل است که کوثر نهری است در بهشت که خداوند آن را به پیغمبرش در عوض فرزندش عبدالله که در حیات آن بزرگوار از دنیا رفت عطا کرد. به نقل دیگر کوثر حوض کوثر است که خداوند به پیامبر عطا کرده و مومنان به هنگام ورود به بهشت از آن سیراب می‌شوند و بعضی‌ها گفته‌اند کوثر قرآن است که خداوند بر پیامبرش نازل فرموده است و خیلی ها هم کوثر را به کثرت فرزندان و ذریه ، که همه آنها از نسل دخترش فاطمه زهرا (س) است تعبیر کرده اند و آن قدر ذریه حضرت فزونی پیدا کرده اند که از شماره بیرونند.

رییس دیوان عالی کشور افزود: قابل توجه اینکه سوره کوثر زمانی به پیامبر فرود آمد که از خیر کثیر خبری نبود این خبری بود که حکایت از آینده داشت و خبر مسرت بخشی بود اعجاز آمیز و بیانگر حفانیت دعوت به توحید پیامبر؛ زیرا این سوره مبارکه در مکه نازل شده و سران قریش پیامبر را ابتر می‌گفتند چون فرزند پسری نداشت و عبدالله فرزند آن حضرت از دنیا رفته بود.

وی خاطرنشان کرد: این سوره پیغمبر را تسلی می‌دهد که نگران نباش ما به تو کوثر عطا کردیم از برکت کوثر از نعمت‌های مادی و معنوی فراوانی بهره مند خواهی شد تو ابتر و بلا عقب نیستی و دشمنان تو ابترند.

رئیس دیوان عالی کشور درباره فضیلت این سوره بیان کرد: پیامبر خدا در حدیثی فرموده : هر کس این سوره شریفه را تلاوت کند خداوند او را از نهرهای بهشتی سیراب خواهد کرد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.