×

ارتقا جایگاه سردفتری در کشور از دغدغه های سازمان ثبت اسناد است

ارتقا جایگاه سردفتری در کشور از دغدغه های سازمان ثبت اسناد است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه جامعه سردفتری مجموعه ارزشمندی است که کار حاکمیتی انجام می‌دهد، ارتقای جایگاه سردفتری در کشور را از دغدغه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد

ارتقا-جایگاه-سردفتری-در-کشور-از-دغدغه-های-سازمان-ثبت-اسناد-است وکیل 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه جامعه سردفتری مجموعه ارزشمندی است که کار حاکمیتی انجام می‌دهد، ارتقای جایگاه سردفتری در کشور را از دغدغه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد.

 "احمد تویسرکانی" در دیدار با رؤسای کانون‌ها و جوامع سر دفتران و دفتریاران اسناد رسمی سراسر کشور با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار و فرآیندهای اداری برای رسیدن به سلامت اداری، افزایش بهره‌وری و خدمت رسانی به مردم، اظهار داشت: بهتر است منابع و امکانات، با هزینه کمتر و خدمت بهتر و ارزان تر به مردم ارائه شود، چرا که برخی از هزینه‌ها به صورت پنهان بر کشور و مردم تحمیل می شود.

وی ادامه داد: این موضوع در برنامه پنجم توسعه، سند چشم انداز 20ساله و تعابیر مختلف از سوی رهبر معظم انقلاب نمایان و بر آن تاکید شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: برای طی کردن سریع مسیر توسعه باید به تمام این نکات توجه شود چرا که در غیر این صورت به نقطه مطلوب نخواهیم رسید.

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: در ابتدای اجرای صدور اسناد به صورت الکترونیکی، مشکلات و مخالفتهایی با این طرح شد ولی با اجرای آن اکنون ده‌ها میلیون کاغذ و اوراق در سیستم دفاتر اسناد رسمی حذف شده که این نشان دهنده فرهنگی است که برای اجرای ثبت الکترونیکی اسناد در سراسر کشور در بین تمامی سران دفاتر ایجاد شده است.

تویسرکانی ادامه داد: با اصلاح فرآیندها و ایجاد سامانه‌های الکترونیکی، تحولات چشمگیری در نحوه خدمت رسانی به متقاضیان صورت گرفته و به سمت الکترونیکی کردن تمامی فرآیندهای ثبتی در حرکتیم.

وی بیان داشت: برای اجرای ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی نیازمند بهره گیری از زیر ساخت های موجود در کشور از جمله اینترنت و سامانه های برخی دستگاههای اجرایی بودیم که در ابتدای امر برخی از این عوامل دچار نواقصی بود که با پیگیری‌های به عمل آمده این مشکلات مرتفع گردید و هم اکنون وضعیت فعالیت این سامانه در شرایط مطلوبی قرار دارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: با الکترونیکی شدن ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی نیز از صدها هزار مراجعه به سازمان ثبت کاسته شد و هم اینک خدمات بهتر، سریعتر و بالاتری به مردم ارائه می شود.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با فعالیت هایی که در حال انجام است بتوان برخی از دعاوی مربوط به اسناد رسمی را در ادارات اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت با فرایند مختصرتری انجام داد، تا هم از بار سنگین پرونده ها و دعاوی مستند به سند رسمی در دادگستری کاسته شود و هم خدمات بهتری به مردم ارائه گردد.

تویسرکانی بر تعامل هرچه بهتر کانونها و جوامع سردفتری سراسر کشور با این سازمان و تشکیل هرچه سریعتر کانونهای استانی تاکید کرد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران نیز در این دیدار، اقدامات انجام گرفته در سازمان ثبت در خصوص الکترونیکی شدن فرآیندها و به خصوص اجرای ثبت آنی معاملات را انقلابی بزرگ در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد و گفت: تغییراتی که در سازمان ثبت برای حرکت از ثبت سنتی به سوی الکترونیکی شدن کارها انجام شده، با مشکلاتی روبرو بود که با همکاری سران دفاتر اسناد رسمی و بخش‌های مختلف این سازمان، با موفقیت انجام شد.

محمدرضا دشتی اردکانی ابراز امیدواری کرد که در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است سران دفاتر هم بتوانند سهم مهمی در تحقق این امر داشته باشند.

در ابتدای این دیدار، تعدادی از سران دفاتر اسناد رسمی به نمایندگی از رؤسای کانون‌ها و جوامع سردفتری سراسر کشور نکاتی را در خصوص تعامل هرچه بهتر کانون‌ها و جوامع سر دفتری با سازمان ثبت اسناد و املاک، پرداخت هزینه‌ها به خزانه، حذف دفاتر مطرح کردند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.