×

تبدیل دادسرای امور جنایی به دو دادسرای قتل و سرقت

تبدیل دادسرای امور جنایی به دو دادسرای قتل و سرقت

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت دادسرای امور جنایی (ناحیه 27) از امروز به دو دادسرای ویژه قتل و دادسرای ویژه سرقت تبدیل خواهد شد

تبدیل-دادسرای-امور-جنایی-به-دو-دادسرای-قتل-و-سرقت

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: دادسرای امور جنایی (ناحیه 27) از امروز به دو دادسرای ویژه قتل و دادسرای ویژه سرقت تبدیل خواهد شد.

 عباس جعفری دولت‌آبادی با حضور در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای امور جنایی، اظهار کرد: اهمیت جامعه امن و جامعه سالم شعاری بود که چندین سال قبل سازمان ملل آن را مطرح کرد و این شعار به یک شعار جهانی تبدیل شد.

وی ادامه داد: در گذشته بسیار دور امنیت جنبه جغرافیایی داشت، اما امروز حفاظت از مردم به حفاظت از سرزمین اضافه شده و مورد توجه نیز قرار گرفته است، البته توجه به امنیت در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی حداقل‌های امنیت است.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: نیاز بشر باعث شده عده‌ای به جان، مال و آبروی افراد تعرض کنند، البته حفظ جان، مال و آبرو بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین هر چقدر آمار قتل و سرقت در جامعه کم شود آن جامعه خوشبخت خواهد بود و هر چقدر آمار قتل، سرقت و آبروریزی زیاد شود آن جامعه با مشکل مواجه می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی گفت: دو بخش از وظایف مهم ما در دادسرا در راستای امنیت اموال و تامین حیات افراد است که در این دادسرا رسیدگی می‌شود. تجربه نشان داده به دلیل اهمیت این جرایم هر چقدر بتوانیم رسیدگی‌ها را تخصصی‌تر کنیم موفق‌تر خواهیم بود و میزان جرایم کاهش خواهد یافت؛ بنابراین ما به لحاظ مشکلات هم به تخصص و هم به تمرکز توجه کرده‌ایم و این دادسرا از امروز به دو دادسرای ویژه قتل و دادسرای ویژه سرقت تبدیل خواهد شد.

دادستان تهران در رابطه با زحمات سرپرست پیشین دادسرای جرایم، گفت: دادسرای جنایی دادسرای سختی است به دلیل اینکه با سخت‌ترین مجرمان جامعه در آن روبرو هستیم و باید برای این متهمان انرژی زیادی را از سوی قضات ارائه شود و وقت بسیاری می‌گذاریم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.