×

مددکاری اجتماعی در زندانها مظهر نوعدوستی است

مددکاری اجتماعی در زندانها مظهر نوعدوستی است

رییس سازمان زندانها واقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت انگیزه خدمت به همنوعان را باید درفطرت انسان جست‌وجو کرد که البته پرورش فطرت انسان یکی از رسالت‏های پیامبران بوده است تا جایی‎که همواره از آنان به عنوان پرچمدار مدد و مددکاری به بشر یاد می‏شود

مددکاری-اجتماعی-در-زندانها-مظهر-نوعدوستی-است

رییس سازمان زندانها واقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: انگیزه خدمت به همنوعان را باید درفطرت انسان جست‌وجو کرد که البته پرورش فطرت انسان یکی از رسالت‏های پیامبران بوده است تا جایی‎که همواره از آنان به عنوان پرچمدار مدد و مددکاری به بشر یاد می‏شود .

دکتر اصغر جهانگیر در پیامی به مناسبت روز مددکار اظهار کرد: مددکاری اجتماعی درمکتب متعالی اسلام به وضوح نشان داده شده است و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز با الهام از قرآن و سنت‏، زمینه‏های گوناگونی را برای ارایه خدمات اجتماعی در نظرگرفته است .

دربخش دیگری از این پیام آمده است : راه‏اندازی واحد مددکاری اجتماعی در زندان‏ها و موسسات تامینی و همچنین انجمن‎های حمایت زندانیان ازافتخارات سازمان زندانها و در واقع مظهر نوع‌دوستی ، حفظ حقوق شهروندی وکمک به نیازمندترین اقشار جامعه است.

مشاوررییس دستگاه قضا و رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه تصریح کرده لازم است مددکاران اجتماعی مساعی ویژه‏ای مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‏ها داشته باشند.

وی با تاکید بر این مهم که مددکاران اجتماعی باید با بهره‎گیری از آخرین دستاوردهای علمی وتخصصی این حرفه واستفاده از روش‎های نوین وارتقای توان علمی خویش درخدمت‎رسانی سریع به مددجویان گام بردارند، خواستار استفاده از امکانات وظرفیت‏های بالقوه سایر سازمان‌ها و نهادهای حمایتی دولتی، غیر دولتی، خیران و... به عنوان عامل موثر درتوانمندسازی مددجویان شد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.