×

خط 197 برای دریافت شکایت مردمی از واحدهای انتظامی آغاز به کار کرد

خط 197 برای دریافت شکایت مردمی از واحدهای انتظامی آغاز به کار کرد

فرمانده نیروی انتظامی از آغاز به کار مرکز فوریت‌های 197 در تهران برای پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات شهروندان از واحدهای انتظامی خبر داد

خط-197-برای-دریافت-شکایت-مردمی-از-واحدهای-انتظامی-آغاز-به-کار-کرد وکیل 

فرمانده نیروی انتظامی از آغاز به کار مرکز فوریت‌های 197 در تهران برای پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات شهروندان از واحدهای انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم  فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه هیچ نوع تغییری در سامانه 197 به وجود نیامده است گفت: در نحوه عملکرد ما یک نو‌آوری صورت گرفته است و به منظور رسیدگی به شکایت‌های شهروندان واحدهای ضربتی 197 تشکیل شد؛ در صورت شکایات مردم از واحدهای انتظامی مبنی بر رسیدگی یا سهل‌‌انگاری، توهین به آنها و ... بلافاصله بازرسان 197 به محل اعزام می‌شوند.

وی افزود: افراد شاکی می‌توانند برای نظارت بر رسیدگی به شکایت‌های خود توسط بازرسان داوطلبانه در محل حضور داشته باشند و از این طریق مردم به حقوق خود و نحوه ارتباط  آگاه می‌شوند.

احمدی مقدم با بیان اینکه در این رابطه تماس تلفنی و پیامکی راه‌اندازی شده است گفت: تماس‌های مردمی مبنی بر عدم رسیدگی به شکایت‌های آنها از سوی مأموران ثبت می‌شود.

وی افزود: شهروندان باید بدانند در چه ساعاتی به کلانتری‌ها بیایند و زمان رسیدگی به پرونده آنها چقدر طول می‌کشد در صورت عدم رعایت این موارد مردم می‌توانند با 197 تماس گرفته که بلافاصله واحدهای این مرکز به محل اعزام و به شکایت آنها رسیدگی می‌کند؛ در همین رابطه به واحدهای انتظامی بروشورهایی تحویل داده شده و شهروندان در صورت مشاهده هر نقصی بر اساس بروشورهای مزبور می‌توانند با 197 تماس بگیرند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه با راه‌اندازی فوریت‌های 197 مردم می‌توانند صدای خود را به گوش مسئولان پلیس برسانند،‌ گفت: از این طریق مجموع نارسایی‌ها،‌ مشکلات فرآیندی، سامانه‌ها و سیستم‌ها، احصاء و در جهت اصلاح آنها تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نتیجه شکایت‌های مردمی را چه حضور داشته باشند یا نداشته باشند باید با شهروندان تماس گرفته و ابلاغ کنیم تا حق آنها تضییع نشود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این مرکز شهروندان پاسخگویی پلیس را مشاهده کرده و از حقوق خود دفاع می‌کنند، افزود: آغاز به کار فوریت 197 همچنین در اصلاح رفتار مأموران نیز موثر است زیرا از این طریق متوجه می‌شوند در صورت عدم همکاری با مردم، درخواست ناصواب از آنها و ... بلافاصله به شکایات مردم رسیدگی و با مأمور خاطی برخورد می‌شود؛ طبیعی است از این طریق زمینه بازدارندگی برای رفتارهای نادرست مأموران فراهم می‌شود.

مقدم خاطر نشان کرد: این طرح به صورت پایلوت در تهران اجرا می‌شود و پس از ارزیابی عملکرد این طرح با توجه به نیاز استانها در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

فرمانده ناجا در ادامه به آثار و تبعات فضای مجازی و ارتباطات برتر و آنلاین اشاره کرد و گفت: متأسفانه شهروندان به خاطر ماجراجویی، شوخی و خنده ، آزار و اذیت و ... اقدام به انتشار اخباری در فضای مجازی می‌کنند؛ هنگامی که خبری در فضای سایبری منتشر شد همانند بمب در سطح جامعه انتشار می‌یابد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: دستگاه قضایی و پلیس به سرعت این مسائل را رسیدگی و با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کنند .

وی تصریح کرد: امروزه فضای مجازی این فرصت را برای بسیاری از افراد فراهم کرده البته در کشور ما انتشار چنین اخباری نسبت به کشورهای دیگر زیاد نیست.

احمدی مقدم با اشاره به ناامنی‌های موجود در کشور عراق و نیز اعزام کاروان‌های ایرانی به عتبات عالیات گفت: تاکنون تصمیمی مبنی بر صدور روادید و اعزام کاروان‌ها به کشور عراق گرفته نشده است؛ به جز شهر سامراء که کاروان‌های ایرانی به آنجا نمی‌روند بقیه شهرهای عراق مشکلی از لحاظ امنیت ندارد.

فرمانده ناجا با تأکید بر افزایش مراقبت‌های اطلاعاتی و مرزی ایران با کشور عراق گفت: در صورتی که احساس شود خطری متوجه زائران ایرانی است شورای امنیت کشور تصمیماتی در این رابطه اتخاذ کرده و به اطلاع مردم می‌رساند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.