×

پیش بینی قانون برای برخورد با عاملان خشونت های خیابانی

پیش بینی قانون برای برخورد با عاملان خشونت های خیابانی

یک حقوقدان گفت طبق قانون جدید مجازات اسلامی، برای خشونت‌های خیابانی مجازات‌هایی همچون گرفتن تعهد، شلاق و حبس در نظر گرفته شده است

پیش-بینی-قانون-برای-برخورد-با-عاملان-خشونت-های-خیابانی وکیل 

یک حقوقدان گفت: طبق قانون جدید مجازات اسلامی، برای خشونتهای خیابانی مجازات‌هایی همچون گرفتن تعهد، شلاق و حبس در نظر گرفته شده است.

بی اعتنایی به همسر هم خشونت است -  خشونت خانگی همچنان میان زنان قربانی میگیرد - ارعاب مجرمان یا رواج خشونت ؟ - هنگام خشونت چه کنیم؟ - خشونت  قانونی و خشونت غیرقانونی - رفع چالش های اجتماعی ، خشونت را می خشکاند 

"محمدجعفر نعناکار" درباره چگونگی مجازات‌های تعیین شده برای خشونت‌های خیابانی در قانون مجازات اسلامی، اظهار داشت: اولین کاری که باید در  زمینه مقابله با خشونت‌های خیابانی صورت گیرد، تعریف دقیق  این نوع جرائم است.  

وی افزود: مجازات خشونت‌های خیابانی بر اساس نوع این جرائم تعیین می‌شود.

 خشونت عامل بزهکاری اطفال - اعلامیه حذف خشونت علیه زنان - خشونت علیه کودکان نگران کننده است  

نعناکار  در ادامه گفت: خشونت‌های خیابانی طیف گسترده‌ای از جرائم را شامل می‌شود که بخشی از آن در قانون مجازات اسلامی قدیم و بخشی در قانون جدید که اخیرا تصویب شده  و هم چنین بخشی از لایحه حقوق شهروندی که دولت آن را تدوین می‌کند، لحاظ گردیده است.

وی تصریح کرد: بخشی از خشونت‌های خیابانی، در کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی نیز عنوان شده‌اند که البته، در این کنوانسیون‌ها مجازاتی برای این جرائم تعیین نشده، اما تعاریف کلی صورت گرفته است.

این حقوقدان گفت: در قانون جدید مجازات اسلامی به خشونتهای خیابانی در فصل‌های مختلف اشاره شده است؛ نزاع‌های دسته جمعی، مزاحمت‌ها، ولگردی و... از این نوع جرائم قلمداد شده‌اند اما این امر به صورت تفکیک شده نبوده و پراکنده است، که با مطالعه دقیق می‌توان این موارد را احصاء کرد.

نعناکار تصریح کرد: طبق قانون جدید مجازات اسلامی، برای خشونت‌های خیابانی مجازات‌هایی همچون گرفتن تعهد، شلاق و حبس در نظر گرفته شده که این مجازات‌ها تعزیری و تعیین آن در اختیار حکومت قرار دارد.

خشونت سردمدار جرایم در کشور - خشونت کلامی علیه زنان در قوانین

این حقوقدان خاطرنشان کرد: به فراخور جرمی که واقع شده دادستان، مدعی العموم و شاکی خصوصی عنوان حادث شده را با قانون تطبیق می‌دهند و در صورت پیدا کردن عنوان مشخص مطابق قانون، مجازات تعیین شده برای آن اعمال می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.