×

6 رشته پزشکی، در راس شکایت بیماران

6 رشته پزشکی، در راس شکایت بیماران

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور آشنایی بیشتر مردم با قوانین را دلیل افزایش میزان مراجعات مردم به این سازمان خواند

6-رشته-پزشکی،-در-راس-شکایت-بیماران

 رییس سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور آشنایی بیشتر مردم با قوانین را دلیل افزایش میزان مراجعات مردم به این سازمان خواند.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی -  پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند 

 به گزارش «حمایت»، دکتر احمد شجاعی با بیان اینکه تصور مردم این است که سازمان پزشکی قانونی تنها با اجساد سر و کار دارد، اظهار کرد: این در حالی است که تنها 3 تا 5 درصد مراجعات به این سازمان به دلیل بررسی علت‌های فوت، تشریح و کالبدشکافی اجساد است. وی افزود: 80 درصد مراجعات به این سازمان، مربوط به مرکز معاینات است که عمدتا از مراجع قضایی برای بررسی بیماری و تعیین میزان خسارت و صدمه‌‌های وارده، به این سازمان ارجاع داده می‌شوند. بویژه مصدومان نزاع و تصادفات حجم بالایی از مراجعات ما را تشکیل می‏دهند.

 2میلیون مراجعه‎کننده، زیر پوشش خدمات

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین بیان کرد: در کنار این فعالیت‌ها، مرکز معاینات این سازمان 30 نوع خدمت دیگر را به مراجعه‏کنندگان ارایه می‌کند و حدود 2 میلیون مراجعه‌کننده در سراسر کشور را تحت پوشش فعالیت‌های خود قرار داده است. شجاعی یادآورشد: پس از مراجعات سرپایی و کلینیکی، خدمات آزمایشگاهی این سازمان حدود 5 درصد حجم کار را تشکیل داده است. وی با بیان آنکه میزان شکایات و ارجاعات به سازمان پزشکی قانونی تا حدی افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: آشنایی مردم با قوانین، گسترش خدمات پزشکی، نداشتن ارتباط مناسب برخی پزشکان با بیماران و موضوع دریافت غرامت از عوامل موثر افزایش مراجعات به سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) است. شجاعی با بیان اینکه در مجموع باید گفت که با توجه به شرایط و امکانات کشور و حجم بالای خدمات ارایه‌شده توسط جامعه پزشکی در مقایسه با کشورهای دیگر میزان شکایات بالا نیست  تصریح کرد: از سوی دیگر میزان قصور پزشکان نیز نسبت به سایر کشور‌ها به طور واضح کاهش یافته است. 

کار در پزشکی قانونی در ردیف کارهای سخت و زیان آور قرار گیرد  -  تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد 

وی با بیان اینکه جراحان زنان و زایمان، ارتوپدی، دندان‌پزشکی، پلاستیک، جراحی عمومی و بیهوشی همواره در رأس شاکیان قرار دارند، هم خاطرنشان کرد: برخی جراحی‌ها و معاینات مانند زنان و زایمان که بیماران اورژانس زیادی را پذیرش می‌کنند و در آنها بحث مرگ و میر نوزاد و یا مادر مطرح است یا موارد ارتوپدی که میزان آسیب‌دیدگی باقی‌مانده بسیار بالاست، موجب افزایش میزان شکایت از پزشکان متخصص این رشته‎ها شده است.وی ادامه داد: همچنین از آنجایی که درصد اعمال جراحی پلاستیک در ایران بسیار بالاست و در مواردی توسط پزشکان غیر متخصص و در مواردی هم غیرضروری صورت می‌گیرد، میزان شکایت از پزشکان متخصص در این رشته نیز افزایش داشته است

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.