×

اعلام پیامکی خلاصه اسناد به دارندگان سند رسمی

اعلام پیامکی خلاصه اسناد به دارندگان سند رسمی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت از هفته آینده، شماره تلفن همراه دارندگان سند رسمی در متن اسناد رسمی تنظیمی درج خواهد شد و خلاصه سند از طریق پیام کوتاه برای دارندگان سند ارسال می‌شود

اعلام-پیامکی-خلاصه-اسناد-به-دارندگان-سند-رسمی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از هفته آینده، شماره تلفن همراه دارندگان سند رسمی ( مقالات مرتبط با سند رسمی - سوالات مرتبط با سند رسمی ) در متن اسناد رسمی تنظیمی درج خواهد شد و خلاصه سند از طریق پیام کوتاه برای دارندگان سند ارسال می‌شود.

شرایط آزمون سردفتری اسناد رسمی - اطلاعیه سازمان ثبت در خصوص دفاتر فاقد دفتریار - قانون تشکیل دفاتر اسناد رسمی - ارزش محتویات و مندرجات سند رسمی  - دادخواست ابطال وکالت نامه و سند رسمی انتقال 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی اظهار داشت: بعد از تنظیم سند رسمی، یک رمـز تصدیق در اختیار صاحبان سند قرار می‌گیرد تا در صورت تمایل بتوانند از طریق درگاه الکترونیکی سازمان ثبت به آدرس: www.ssaa.ir  خلاصه سند را ملاحظه کنند کـه این کـار قـدم مهمی درجهت شفاف سازی و اطمینان بخشی به مـردم در رابطه با خدمات ثبتی است.

تشکیل کانون سر دفتران و دفتر یاران اسناد رسمی در 6 استان دیگر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در روزهای آینده در استانهای مازندران، قزوین، البرز، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل که فاقد کانون سردفتران و دفتریاران بودند، این کانون‌ها تشکیل و ارائه خدمات منظم تر و جدی تر در این حوزه ادامه پیدا خواهد کرد.

فروش مال غیرمنقول بدون تنظیم سند رسمی - چگونگی الزام به تنظیم سند رسمی - قرار تامین خواسته به استناد سند رسمی - مزایای طلایی سند رسمی -  برخورد دادگاه با ابطال سند رسمی 

آثار تحولات عظیم صورت گرفته در سازمان ثبت در سنوات آتی بروز بیشتری خواهد داشت

تویسرکانی با اشاره به تحولات عظیم صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دوره اول ریاست آیت الله آملی لاریجانی بر قوه قضائیه و بروز این فعالیت‌ها در سنوات آتی در جامعه افزود: در این دوره با اقدامات و برنامه ریزی‌های موثر، موفق شدیم فرآیند سنتی یکصد ساله این سازمان را پشت سر بگذاریم و امروز با ورود دهها میلیون از سوابق ثبتی بایگانی های فرسوده در بانک‌های الکترونیکی، امکان ارائه خدمات الکترونیک در حوزه‌های مختلف فراهم شده است. حدف سالانه میلیونها مکاتبه کاغذی برای ثبت خدمات، حذف دهها میلیون اوراق بهادار و میلیون‌ها مراجعه غیرضروری متقاضیان خدمت از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در این زمینه است.

وی گفت: این اقدامات در چارچوب سیاست‌های مدون و نقشه راه مشخص طراحی شده است و امروز در کنار تحول اساسی در حوزه ارائه خدمات ثبتی، شاهد ارتقاء سلامت اداری نیز هستیم، به طوری که نگاه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، به عنوان سازمانی سنتی و قدیمی به دستگاهی پیشتاز با ارائه خدمات مدرن تغییر یافته است.

ارسال الکترونیکی آگهی‌های ثبتی به روزنامه رسمی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: در گذشته درخصوص آگهی‌های فراوانی که روزانه در رابطه با ثبت شرکت‌ها و ثبت تغییرات آنها به شکل کاغذی و مکاتبه ای به روزنامه رسمی ارسال می‌شد با جعل و خطاهایی مواجه بودیم که خوشبختانه امروز این آگهی‌ها در سراسر کشور به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم به روزنامه رسمی ارسال می‌شود و این کار باعث پیشگیری از تخلفات شده است.

شرایط ادعای جعل سند رسمی - اعتبار اسناد رسمی و عادی در دعاوی مدنی

تفویض تعیین نام شرکت‌ها و مؤسسات به ادارات ثبت مراکز استانها

تویسرکانی با اشاره به معضلات فراوان تمرکز تعیین نام شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سراسر کشور در تهران و مراجعات فراوان متقاضیان به پایتخت افزود: این شیوه دچار تغییرات زیادی شده و در حال حاضر این کار در مراکز استان‌ها صورت می‌گیرد و تقاضاها به صورت الکترونیکی در سراسر کشور دریافت و بررسی‌های ماهیتی و کارشناسی در ادارات ثبت استان‌ها صورت می‌گیرد. این تمرکز زدایی می‌شود و این کار باعث نظم، دقت، شفافیت بهتر و سرعت در ارائه خدمت شده است.

اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی - ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

تصور تحول ناپذیری فرآیندهای سنتی و پیچیده ثبتی از بین رفته است

معاون رئیس قوه قضائیه افزایش بهره وری و ارتقاء سلامت اداری را نیازمند اصلاح شیوه‌ها و حرکت سیستمی و برنامه ای برای دستیابی به هدف اعلام کرد و گفت: خوشبختانه این ذهنیت که تصور می‌شود تحول در فرآیندهای سنتی و پیچیده ثبتی در سازمان ثبت کاری سخت و طاقت فرساست امروزه از بین رفته و گره‌های زیادی گشوده شده است که قطعاًٌ مردم و تمامی خدمت گیرندگان این تغییرات را احساس کرده اند و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این آمادگی را دارد که نظرات اصلاحی و دیدگاه‌های مردم و صاحب نظران را با گوش جان بشنود و در جهت ارتقاء و دقت و انتظام بیشتر امور به کار ببرد.

تویسرکانی افزود: ارائه مطلوب خدمات ثبتی در برخی فرآیندها نیازمند همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است و به خصوص برای خدمات الکترونیکی نیازمند شبکه‌های مخابراتی مناسب و همراهی دولت در جهت بهبود کیفیت خطوط مخابراتی و اینترنت می‌باشیم.

از بین رفتن جعل با احراز هویت متقاضیان ثبتی به صورت برخط

رئیسسازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز بخش های مختلف سازمان ثبت به شکل برخط و لحظه ای، اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی را از پایگاه هویتی سازمان ثبت احوال کشور استعلام و با این کار از امکان جعل هویت جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در مواردی به لحاظ حجم عظیم تراکنش‌ها که گاهی به صورت روزانه به بیش از 500 هزار رکورد از بانک  هویتی ثبت احوال نیز می‌رسد، متأسفانه در مواردی با اخلال در سیستم ثبت احوال مواجه بوده ایم که با همکاری‌های صورت گرفته، سازمان ثبت احوال گام‌های موثری در جهت رفع اختلالات و پیشگیری از توقف امور متقاضیان خدمات برداشته است.

گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری - سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است 

تویسرکانی اظهار داشت: امروز تصویری بسیار گویا و روشن از مجموعه فعالیت‌های ثبتی و تقاضاهای مردم در این زمینه داریم که قطعاً تحلیل این آمار، اطلاعات بسیار ارزشمندی را برای مدیریت کشوری در اختیار می‌گذارد.

وی با تأکید بر نقش مؤثر ثبت آنی و الکترونیکی اسناد رسمی ( مقالات مرتبط با سند رسمی - سوالات مرتبط با سند رسمی ) خاطرنشان کرد: حاکمیت قبلاً احاطه تجمیعی بر اطلاعات مختلف ثبتی نداشت و در بسیاری از موارد نیز اطلاعات در یک دفترخانه تجمیع می شد و ممکن بود با یک آتش سوزی از بین برود که خوشبختانه امروزه با اجرای ثبت آنی، اقلام مختلف اطلاعاتی به صورت لحظه ای در بانکهای اطلاعاتی ذخیره می‌شود.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.