×

توقف میزان رشد جرایم کشور

توقف میزان رشد جرایم کشور

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار کرد از ابتدای امسال میزان رشد جرایم در کشور متوقف شده است

توقف-میزان-رشد-جرایم-کشور وکیل 

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کشور  اظهار کرد: از ابتدای امسال میزان رشد جرایم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم ) در کشور متوقف شده است.  

نقشه برداری جرم - توصیف جرم - مبنای جرم انگاری - آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ 

احمدی‌مقدم صبح دیروز در حاشیه صبحگاه نیروی انتظامی در مشهد در نشست خبری بابیان اینکه دشمنان ما تا به امروز نتوانسته‌اند ما را مهار کنند، گفت: امروز دامنه جمهوری اسلامی ایران درحال گسترش است در حالی‌که در کشورهای شرق و غرب ناامنی وسیعی وجود دارد و دشمن نیز در آن حضور دارد اما نفوذ ما در حال گسترش است. احمدی‌مقدم افزود: جمهوری اسلامی در دنیای پرآشوبی که توسط استکبار جهانی به وجود آمده است توفیقات بسیار فراوانی به دست آورده است و این توفیقات به دلیل تاسی رهبری، امام حسین (ع)، آزادگی و استقلال در برابر استکبار جهانی و زورمندان است و دشمن برای ما چیزی جز ذلت نمی‌‌خواهد و آنها در هر کجا وارد شده‌اند برای آن ملت جز ذلت چیزی به ارمغان نیاورده‌اند.
احمدی‌مقدم تصریح کرد: ایران امروز با هدایت‌های رهبری و تلاش مسئولان در کمال آسایش است و دشمنان با تحریک و هزینه‌های بالا به دنبال ناامنی برای کشور ما هستند و همچنین در حال اقداماتی برای بی‌اخلاقی و بی‌هویتی جوانان ما از طریق ماهواره هستند که ما باید در این ارتباط همت مضاعفی داشته باشیم.

گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی - اصل قانونی بودن جرم و مجازات

 مشهد پرزائرتر از مکه و مدینه

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: امروزه مشهد پر زائرترین شهر مذهبی جهان است و حتی مکه و مدینه نیز در پیک زمانی خود در عید قربان 3 میلیون زائر دارند در حالی که شهر مشهد در پیک زمانی خود دارای 5 میلیون زائر است و همچنین به صورت روزانه 220 هواپیما در فرودگاه مشهد می‌نشیند که باید برای بهبود خدمات‌رسانی به زائران اقدامات بیشتری صورت گیرد.
احمدی‌مقدم ادامه داد: امروز مشهد به جز موقعیت زیارتی با کشورهای افغانستان و ترکمنستان دارای مرز مشترک است و البته در نزدیکی مرکز تولید مواد مخدر که مهاجرت غیرقانونی از افغانستان و مشکلات حاشیه شهر گریبان‌گیر این کلان‌شهر است. احمدی‌مقدم گفت: ما همچنان در مقابل رشد نیازهای کلان‌شهر مشهد فاصله داریم و با برنامه‌ریزی‌های مختلف برای این استان امیدوارم این نیازها نیز برطرف شود.

 با تمام امکانات برای موج آخر سفرهای تابستانی  آماده‌ایم

فرمانده نیروی انتظامی همچنین به موج سفرهای تابستانی اشاره کرد و افزود: موج سفرها رو به پایان است اما نیروی انتظامی با تمام امکانات در میدان حضور دارد تا مشکلی برای مسافران ایجاد نشود. احمدی‌مقدم در ارتباط با برنامه‌ریزی نیروی انتظامی درباره پیک سفرهای تابستانی در دهه کرامت به مشهد اظهار داشت: در این زمینه با برنامه‌ریزی مشخص در راه‌های کشور و همچنین شهر مشهد امیدوارم شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

وی در ارتباط با پلیس افتخاری نیز گفت: آیین‌نامه پلیس افتخاری به تصویب رسیده و نیروی انتظامی دستورالعمل آن را تنظیم کرده و گروه اول در بخش‌های مختلف مانند آموزش حضور دارند و گروه دوم نیز در ماموریت‌ها نیز ما را یاری می‌کنند و حتی ما در یگان‌های ویژه نیز برنامه‌هایی در این زمینه داریم که امیدوارم خانم‌ها نیز در این موضوع بتوانند به ما کمک کنند. وی گفت: امیدوارم در بخش‌های مختلف نیروی انتظامی بتوانیم از حضور پلیس‌های افتخاری استفاده کنیم و همچنین باید از حضور آنها در محلات نیز استفاده لازم را ببریم.

 وقتی بی اطلاعی از قانون زمینه ارتکاب جرم می شود 

 دوربین‌های ساختمانی را زیرنظر شبکه نیروی انتظامی قرار دهید

وی در ارتباط با استفاده از دوربین‎‌های ساختمان‌ها تصریح کرد: این پیشنهاد را به مردم می‌دهیم که دوربین‌های ساختمانی خود را تحت شبکه نیروی انتظامی درآورند که در این صورت امنیت نیز افزایش می‌یابد و درحال حاضر دوربین‌های وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تحت شبکه نیروی انتظامی قرار دارند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در حال حاضر در حال گسترش این دوربین‌ها هستیم و در گام بعدی می‌توانیم هزاران دوربین بخش خصوصی را تحت شبکه درآوریم که زیرساخت‌های لازم در حال به وجود آمدن است.

 امنیت مرزها تامین است

احمدی‌مقدم در ارتباط با امنیت مرزها نیز عنوان داشت: در بحث امنیت مرزها مشکلی نداریم اما تروریست‌ها دایم به دنبال حضور در مرزها برای ورود موادمخدر و موادمنفجره هستند اما امروز سپاه و نیروی‌انتظامی در منطقه سراوان برای ارتقای امنیت مردم در حال تلاش است.

وی در مورد کمک دولت به نیروی انتظامی نیز اظهار کرد: در ارتباط با مرزها در سال گذشته اعتبارات خوبی داده شده و امسال هم دولت قول داده است بیشتر از سال گذشته اعتبار به نیروی انتظامی اختصاص دهد و بودجه نیروی انتظامی نیز در سال گذشته به صورت کامل پرداخت شده اما مهم‌ترین کاری که باید دولت بکند کمک  به بهبود وضعیت اقتصادی و شرایط اشتغال است که در این صورت ما شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی در ارتباط با واگذاری اماکن نظامی نیروی انتظامی نیز گفت: ما در حال مذاکره با شهرداری مشهد هستیم تا پادگان ثامن را به منطقه گلبهار منتقل کنیم که از پول آن نیز می‌توانیم یک پادگان به روز با امکانات بالا احداث کنیم.

جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه 

 ماهانه 50 تن موادمخدر کشف می‌شود

احمدی‌مقدم درباره مقدار کشف موادمخدر در کشور نیز بیان داشت: به صورت ماهانه در کشور و به‌طور میانگین 50 تن مواد مخدر کشف می‌شود که البته این مقدار از ابتدای امسال با کاهش رو به رو بوده است که دلیل آن انسداد مرزها و افزایش قیمت مواد مخدر است.

وی درباره امنیت اخلاقی نیز تصریح کرد: در بحث امنیت اخلاقی دو مطالبه تشدید برخورد و جلوگیری از برخورد وجود دارد که البته من قبول دارم که در برخی از این موارد برخی ماموران برخورد خوبی ندارند و به نظر ما باید با تذکر و ارشاد این موارد اعلام شود و همچنین ما با پرخاشگران در نیروی انتظامی نیز برخورد می‌کنیم.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.