×

قانون مصادره اموال قاچاقچیان مواد مخدر تغییر کرد

قانون مصادره اموال قاچاقچیان مواد مخدر تغییر کرد

قانون مصادره اموال قاچاقچیان مواد مخدر تغییر کرد

قانون-مصادره-اموال-قاچاقچیان-مواد-مخدر-تغییر-کرد وکیل 

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از تغییر قانون مصادره اموال قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.

به گزارش ایسنا، امامعلی بقایی در جلسه کمیته حقوقی و قضائی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: قانون اول مبنی بر این بود که تمامی اموال قاچاقچیان مصادره و تنها مقداری از اموال برای امور معیشتی خانواده آن‌ها در نظر گرفته شود، این قانون از نظر شورای نگهبان مشکل شرعی داشت که باعث تصویب قانون جدیدی شد. قانون جدید مبنی بر این است که تمامی اموال ناشی از همان جرم باید مصادره شود.

برخی دادستان‌های آذربایجان غربی نسبت به این قانون تذکر هایی دادند، به گفته آن‌ها صورت این قانون باعث تفسیر آن از سوی قضات می‌شود؛ چراکه قانون باید صریح بوده و زمینه تفسیر را از میان بردارد.

بقائی در این رابطه اذعان کرد: مصادره اموال حاصل از همان جرم به معنای مصادره تمامی اموالی است که احتمالا در دفعات گوناگون از طریق قاچاق کسب شده است. در قانون جدید هزینه و اموالی برای خانواده قاچاقچی مواد مخدر لحاظ نشده که در این راستا قضات باید خانواده‌هایی را که بعد از مصادره اموال مشکلات معیشتی خواهند داشت به نهادهای حمایتی معرفی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه تصویب این قانون را در کاهش قاچاق مواد مخدر بسیار تاثیرگذار دانست.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان، ‌گفت: این کمیته تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته که امید است باتوجه به قانون جدید فعال‌تر شود.

وی اظهار کرد: کمیته شناسایی اموال قاچاقچیان باید افراد و کارشناسان فعالی را در این زمینه به کار گرفته و از زمان تشکیل پرونده، نسبت به شناسایی اموال قاچاقچیان اقدام کند.

بقایی خبر داد: متاسفانه در چند ماه گذشته پرونده‌های ورودی مواد مخدر افزایش یافته است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.