×

تشکیل بانک اطلاعاتی در قوه قضاییه از الزامات مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

تشکیل بانک اطلاعاتی در قوه قضاییه از الزامات مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

یک حقوقدان با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی قاچاق کالا و ارز در قوه قضاییه گفت بی‌شک از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با مافیای قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از آن، نظارت و کنترل در امور ورود و خروج کالا و ارز بوده و با این بانک اطلاعاتی امکان بررسی و کنترل دقیق‌تر موارد تخلفی امکان‌پذیر است

تشکیل-بانک-اطلاعاتی-در-قوه-قضاییه-از-الزامات-مبارزه-با-قاچاق-کالا-و-ارز-است وکیل 

یک حقوقدان با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی قاچاق کالا و ارز در قوه قضاییه گفت: بی‌شک از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با مافیای قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از آن، نظارت و کنترل در امور ورود و خروج کالا و ارز بوده و با این بانک اطلاعاتی امکان بررسی و کنترل دقیق‌تر موارد تخلفی امکان‌پذیر است.

"سیدعلی شاه‌صاحبی" ، با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی قاچاق کالا و ارز در قوه قضاییه اظهار داشت: بی‌شک از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با مافیای قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از آن، نظارت و کنترل بهتر و بیشتر امور ورود و خروج کالا و ارز است.

قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 3 دی 1392 مجلس شورای اسلامی 
 
شاه‌صاحبی تصریح کرد: به نظر می‌رسد اکنون با راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی بین سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه، بتوان امیدوار بود که این پدیده شوم تا حدودی از طریق تبادل اطلاعات مربوط به متخلفان و مجرمان و دفعات تخلف آن‌ها بین این دو دستگاه و نظارت بیشتر کاهش یابد.   

آئین نامه اجرائی قانون نحوه اعمال تعزیزات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز 
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجرمین این حوزه نقشه‌های از پیش طراحی شده دارند و به صورت شبکه‌ای فعالیت می‌کنند ضروری است تا با تدوین این نوع بانک‌های اطلاعاتی، تشکیلات و اهداف آن‌ها مشخص شود.
 
شاه‌صاحبی افزود: با بانک اطلاعاتی قاچاق کالا و ارز در قوه قضاییه امکان بررسی و کنترل دقیق‌تر موارد تخلفی قاچاق کالا و ارز ایجاد شده و کلیه سوابق اتهامی و محکومیت کسانی که دارای سابقه مجرمیت در این بخش هستند با مشخصات دقیق فردی، حوزه ارتکاب جرم و آرا صادره و مجازات‌های اجرا شده، به شکل قانونی ثبت می‌شود و با تدابیر ویژه برابر ضوابط قانونی بوسیله مراجع ذیربط کنترل خواهند شد.   

اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد یکی از فواید مهم این سامانه این است که سوابق افراد به آسانی قابل دسترس است و در صورت ارتکاب جرایم جدید سوابق ضم پرونده جدید شده و چه بسا موجب تشدید مجازات آن‌ها شود.  

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.