×

افزایش همکاری ها در مبارزه با فساد مالی و سیاسی

افزایش همکاری ها در مبارزه با فساد مالی و سیاسی

رییس سازمان بازرسی کل کشور همکاری با چین برای مقابله با پولشویی و بازگرداندن مفسدان مالی پناهنده به کشورهای دیگر را خواستار شد

افزایش-همکاری-ها-در-مبارزه-با-فساد-مالی-و-سیاسی

رییس سازمان بازرسی کل کشور همکاری با چین برای مقابله با پولشویی و بازگرداندن مفسدان مالی پناهنده به کشورهای دیگر را خواستار شد.

سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با قائم‌مقام دادستانی عالی خلق چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار بر تعمیق روابط میان دو کشور و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تاکید کرد.

مصادیق فساد مالی کدامند ؟ - مبارزه با فساد مالی در قوانین کشور و وظایف دستگاه نظارت  قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور - لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بازرسی کل کشور

رییس سازمان بازرسی کل کشور حاکمیت قانون را یکی از موارد مهم در اداره کشورها بیان کرد و خواستار همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مبارزه با فساد مالی و سیاسی و مقابله با تروریسم و پولشویی شد.

وی با بیان اینکه غرب در زمینه پولشویی فقط صحبت می‌کند و هیچ همکاری عملی با دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای آسیایی ندارد، گفت: آن‌ها اموال کشورها را غارت می‌کنند و به مفسدان مالی دیگر کشورها، پناهندگی می‌دهند.

سراج از عمل نکردن مسئولان کانادایی برای بازگرداندن مدیرعامل پیشین بانک ملی انتقاد کرد و خواستار امضای تفاهم‌نامه با چین در خصوص بازگرداندن مجرمان مالی متواری به دیگر کشورها شد.

قائم‌مقام دادستان عالی خلق چین نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، ابراز امیدواری کرد مناسبات ایران و چین به پیشرفت‌های بیشتری دست یابد.

جیانگ جیان چو، مبارزه با فساد مالی و تروریسم را از محورهای مهم همکاری بیان کرد و خواستار گسترش مناسبات و تبادل تجربیات در این زمینه شد.

وی با اشاره به اقدامات اخیر چین در خصوص استرداد اموال و مجرمان مالی، این موضوعات را وجه مشترک دو کشور دانست و بر همکاری‌های بیشتر در این زمینه تأکید کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.