×

افزایش 12 درصدی ضرب و جرح در جامعه

افزایش 12 درصدی ضرب و جرح در جامعه

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت در سال 92 ضرب و جرح در سطح جامعه بیش از 12 درصد نسبت به سال 91 افزایش یافته، اما در سازمان قضایی نیروهای مسلح در کل کشور در سال 92 نسبت به 91 شاهد کاهش 4 درصدی بوده‌ایم

افزایش-12-درصدی-ضرب-و-جرح-در-جامعه وکیل 

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: در سال 92 ضرب و جرح در سطح جامعه بیش از 12 درصد نسبت به سال 91 افزایش یافته، اما در سازمان قضایی نیروهای مسلح در کل کشور در سال 92 نسبت به 91 شاهد کاهش 4 درصدی بوده‌ایم.

 حجت‌الاسلام محمد مصدق در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان کرمان با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: هنوز با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب، موضوع بسیار مهم بسیج در جامعه نهادینه نشده، در حالی که کارهایی که بسیج در ایام انقلاب، جنگ و زمان حاضر انجام داده و می دهد، هرچه رونق یابد، موجب رشد جامعه اسلامی است.

وی افزود: این طرز تفکر باید از بین برود که بسیج تنها اسلحه‌ای در دست یک جوان است، بلکه برنامه‌های فرهنگی بسیج موجب غرور است و باید این کارها انجام و روحیه و تفکر بسیجی در نظام نهادینه شود.

مصدق با اشاره به اینکه تحمل و بردباری یکی از شاخصه‌های بسیجی است، تصریح کرد: امروز حاکمیت نسبت به برخی افراد بیش از حد سعه صدر نشان داده و در واقع حاکمیت برخی افراد را بیدار کرده اما آنها تقصیر خود را نمی پذیرند.

جرم ایراد ضرب و جرح عمدی - ضرب و جرح در نیروهای مسلح دومین جرم محسوب می شود 

وی در ادامه بیان کرد: 16 سال از برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح گذشته و امسال دومین سال برنامه چهارم در این زمینه است و به همت همه فرماندهان نظامی و انتظامی کشور و روحانیون شاغل در این نیروها، پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح نهادینه شده است.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: ایراد ضرب و جرح  یک جرم عمدی است که سوء‌نیت در آن نهفته بوده و آسیبی اخلاقی و اجتماعی است.

وی افزود: در کل کشور و در جامعه عمومی ما موضوع ایراد ضرب و جرح از نظر فراوانی عنوان اول یا دوم پرونده‌هاست که خطرناک است.

مصدق تصریح کرد: در سطح نیروهای مسلح هفت درصد کل پرونده‌های ما معطوف به همین عنوان مجرمانه است.

وی ادامه داد: در سال 92 ضرب و جرح در سطح جامعه بیش از 12 درصد نسبت به سال 91 افزایش یافته، اما در سازمان قضایی نیروهای مسلح در کل کشور در سال 92 نسبت به 91 شاهد کاهش 4 درصدی در این زمینه بوده‌ایم.

مصدق بیان کرد: امروز مدیریت پدرانه در همه نیروهای مسلح جا افتاده و این نوع مدیریت نهادینه شده و پاسخ داده است. مدیریت پدرانه هیچ منافاتی با قدرت نیروهای مسلح ندارد.

وی تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جزو سالم‌ترین نیروهای مسلح در دنیا هستند و اینکه سالانه برای پیشگیری از وقوع جرم در این نیروها برگزار می شود، به دلیل اهمیت نیروهاست.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.