×

غایبان سربازی قانون گریزند، پرداخت پول راهکار جامعی نیست

غایبان سربازی قانون گریزند، پرداخت پول راهکار جامعی نیست

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه پیشنهاد ارائه شده کامل و جامع نیست و فردی که از سربازی غیبت کرده قانون گریز است نه خطاکار، گفت شخصی که به راحتی می تواند با پرداخت پول سربازی را بخرند قطعاً مسئولیت پذیری خود را زیر پا خواهد گذاشت

غایبان-سربازی-قانون-گریزند،-پرداخت-پول-راهکار-جامعی-نیست

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه پیشنهاد ارائه شده کامل و جامع نیست و فردی که از سربازی ( مقالات مرتبط با سربازی - سوالات مرتبط با سربازی ) غیبت کرده قانون گریز است نه خطاکار، گفت: شخصی که به راحتی می تواند با پرداخت پول سربازی را بخرند قطعاً مسئولیت پذیری خود را زیر پا خواهد گذاشت.

معافیت موارد خاص در خدمت سربازی - نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج - قوانینی که سربازان از آن بی اطلاعند - قانون معافیت های سربازی 

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از سایت مناظره، کامران صداقت با بیان اینکه پیشنهاد ارائه شده کامل و جامع نیست و فردی که از سربازی غیبت کرده قانون گریز است نه خطاکار، اظهار داشت: شخصی که به راحتی می تواند با پرداخت پول سربازی را بخرند قطعا مسئولیت پذیری خود را زیر پا خواهد گذاشت.

این استاد دانشگاه افزود: کارکرد آشکار سربازی ( مقالات مرتبط با سربازی - سوالات مرتبط با سربازی ) رفتن دفاع از تمامیت ارضی و حفظ و ایجاد امنیت در کشور است بنابراین چطور می توان بیان کرد که بعد از 30 سالگی فرد دیگر کارایی ندارد، بیان این موضوع نشاندهنده این است ما توانایی جامعه پذیر کردن این افراد را نداریم.

وی تصریح کرد: از طرفی بسیاری از افرادی که شامل این غایبان می شوند نمی توانند سربازی را بخرند پس باز هم به عنوان قانون گریز در جامعه خواهند بود.

صفر تا صد قانون جدید سربازی - چرا کارت هوشمند سربازی دیر صادر می شود ؟

صداقت افزود: ارائه راهکاری همچون خدمت در بسیج سازندگی می تواند موثر تر از پرداخت پول باشد.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در این پیشنهاد دیده نشده است، گفت: زمانی باید صحبت از ارتش حرفه ای شود که اشتغال کامل در کشور وجود داشته باشد نه اینکه نرخ بیکاری و تضاد طبقاتی در جامعه فراوان باشد.
 

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.