×

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد طرحهای مرتبط با حمل و نقل

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد طرحهای مرتبط با حمل و نقل

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رییس-جمهور-در-مورد-طرحهای-مرتبط-با-حمل-و-نقل تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد طرحهای مرتبط با حمل و نقل شماره121941/ت40825ن



وزارت نفت ـ وزارت راه و ترابری ـ وزارت کشور ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور
تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد نحوه اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت ـ مصوب 1386ـ که در جلسه مورخ 14/6/1387 به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه شماره 13943/ت39614هـ مورخ 4/2/1387 هیئت‌وزیران اتخاذ شده‌است، به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌گردد:
1ـ نظر به ضرورت انسجام در تصویب طرحهای مرتبط با حمل و نقل و پیشگیری از اتخاذ تصمیمات موازی یا معارض و با عنایت به تصویب‌نامه شماره 13943/ت39614هـ مـورخ 4/2/1387 تمامی دستگاهـهای اجرایی موظفند کلیه موضـوعات مربوط به حمل و نقل و سوخت و پیشنهادهای مرتبط اعم از اجرایی، آیین‌نامه‌ای و توزیع اعتبارات مربوط را به نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد نحوه اجرای قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، موضوع تصویب‌نامه یادشده ارسال نماید تا با استناد به اختیارات تفویضی از سوی هیئت‌وزیران رسیدگی و تصمیم لازم اتخاذ شود.
2ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور مکلف است اعتبارات و بودجه مربوط به حمل و نقل سالهای آتی را با هماهنگی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با رعایت قوانین و مقررات به صورت یکپارچه و متمرکز در لایحه بودجه پیش‌بینی و ارایه نماید.
3ـ میزان سهمیه بنزین خودروها و موتورسیکلت‌ها در فصل پاییز عیناً مطابق سهمیه مصوب فصل قبل تعیین می‌شود. مسأله سوخت زمستان و تغییر در سهمیه تاکسی و مسافربرها براساس شهرهای بزرگ و کوچک برای کارشناسی بیشتر به جلسه بعدی موکول می‌شود. سهمیه مردم و موتورسیکلتها کم نشود.
4ـ وزارت نفت مکلف است طرح تولید بنزین از میعانات گازی را هر چه سریعتر اجرایی و برنامه زمان‌بندی آنرا تا نیمه دوم آبانماه 1387 ارایه نماید.
5 ـ ساختار سازمانی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت که به تأیید سرپرست نهاد ریاست جمـهوری رسیـده و توسط اداره کـل توسعه منابع انسانی، تشکیـلات و آموزش به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ارسال گردیده‌است مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد جهت تصویب‌نهایی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ساختار ارسال گردد.
6 ـ وزارت نفت مبلغ هفتاد میلیارد (70.000.000.000)ریال از محل منابع داخلی برای تسجیل وسایل نقلیه که امکان اخذ پلاک ملی ایران را ندارند به ازای هر دستگاه یکصد هزار (100.000) ریال به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پرداخت نماید.
7ـ وزارت نفت در اسرع وقت نسبت به تکمیل و اتمام اجرای طرح کارت هوشمند سوخت نفت گاز اقدام نماید.
8 ـ وزارت راه و ترابری موظف است برای حمل و نقل سوخت مورد نیاز کشور، تمام امکانات لازم از جمله واگنهای سوخت‌رسان و اختصاص مسیر ویژه را با اولویت در اختیار وزارت نفت قرار دهد.
9ـ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به جلوگیری از قاچاق عمده سوخت که با استفاده از تانکرها و یا کارت هوشمند سوخت در مناطق مرزی کشور صورت می‌گیرد اقدام وگزارش آن را به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ارسال نماید.
10ـ کارگروهی متشکل از نمایندگان ستاد و وزارت نفت نسبت به بررسی علت کاهش سفر با وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش سهم سفر با وسیله نقلیه شخصی و در عین حال کاهش مصرف بنزین و آمارهای ارایه شده قبل از سهمیه‌بندی اقدام و نتیجه را به هیئت نمایندگان ویژه رییس جمهور گزارش دهد.
11ـ وزارتخانه‌های کشور و راه‌ترابری به ترتیب مسئول انجام معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین با هر نوع سوختی (از جمله گاز طبیعی فشرده) می‌باشند. وزارت نفت موظف است حداکثر تا پایان سال 1387 معاینه فنی و تست مخازن (CNG) خودروهای سبک و سنگین گازسوز را انجام دهد و هزینه مراکزی را که تا پایان سال 1387 توسط وزارتخانه‌های یادشده ایجاد و تجهیز می‌شوند، پرداخت نماید.
12ـ از ابتدای مهرماه 1387 به منظور جبران هزینه‌های توزیع و عرضه گاز طبیعی فشرده در بخش حمل و نقل، حق‌الزحمه عرضه گاز طبیعی فشرده برای جایگاه‌داران سیصد و بیست (320) ریال بر مترمکعب تعیین می‌شود. قیمت گاز طبیعی فشرده که توسط شرکت ملی گاز به جایگاههای توزیع تحویل می‌شود کماکان هشتاد (80) ریال بر مترمکعب می‌باشد. ستاد موظف است با همکاری وزارتخانه‌های کشور و راه و ترابری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه مربوط را ظرف دو (2) ماه تهیه و جهت تصویب به هیئت نمایندگان ویژه ارایه نماید.
13ـ از ابتدای مهرماه 1387 برای خودروهایی که مشمول دریافت سهمیه بنزین یارانه‌ای با استفاده از کارت هوشمند هستند، بنزین سوپر به قیمت هر لیتر یک هزار و پانصد (1500) ریال عرضه می‌شود.
14ـ به منظور حمایت از احداث خطوط قطار شهری و حومه‌ای توسط بخش خصوصی، استفاده از تسهیلات ارزی و هرگونه تسهیلات و امتیازاتی که منجر به ارزش افزوده و جبران هزینه‌های احداث اینگونه خطوط شود با رعایت قوانین و مقررات مربوط مجاز می‌باشد. ستاد موظف است با همکاری وزارتخانه‌های کشور و راه و ترابری و بانک مرکزی جمهوری اسـلامی ایران، آیین‌نامـه مربوط را ظرف دو ماه تهیـه و جهت تصویب به هیئت نمایندگان ویژه ارایه نماید.
15ـ دستگاه اجرایی خط یک مترو تهران از ایستگاه شهدا، به فرودگاه امام خمینی (ره) و پرند، شرکت مادر تخصصی قطار شهری کشور تعیین می‌شود.
16ـ عرضه بنزین به آمبولانسها همانند خودروهای دولتی به قیمت آزاد است. وزارت نفت موظف است مابه‌التفاوت مصرف در حد سهمیه مشخص شده آمبولانسها (مابه‌التفاوت قیمت آزاد و یارانه‌ای) را به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی پرداخت نماید.
17ـ عرضه بنزین برای خودروهای نیروهای مسلح با استفاده از کارت هوشمند سوخت و با قیمت هر لیتر چهارهزار (4000) ریال می‌باشد. ستاد موظف است به نحو مقتضی نسبت به کنترل و اعمال آن اقدام نماید.
تبصره ـ وزارت نفت موظف است مابه‌التفاوت هزینه بهای بنزین آزاد و یارانه‌ای را در حد سهمیه و مصرف مشخص شده، به نیروهای مسلح پرداخت نماید.



معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 18533

تاریخ تصویب : 1387/6/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - وزارت راه وترابری - وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.