×

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رئیس-جمهور-در-کارگروه-انتقال-کارکنان-دولت تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت شماره152038/ت45336ن



وزارت کشورـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ وزارت آموزش و پرورش
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ وزارت رفاه و تامین اجتماعی ـ وزارت راه و ترابری
وزارت صنایع و معادن ـ وزارت بازرگانی ـ وزارت مسکن و شهرسازی
وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور
معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ـ سازمان حفاظت محیط زیست
تصمیم نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران در جلسه مورخ 15/6/1389 که به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه شماره 22799/44481 مورخ 4/2/1389 اتخاذ شده است، به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌شود:
1ـ نمایندگی‌های سازمان حسابرسی با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریس جمهور با هدف کاهش تعداد نیروی انسانی از شهر تهران از هفت نمایندگی به هفده نمایندگی افزایش یابد و نیروی انسانی مورد نیاز نمایندگی‌های یادشده از محل ستاد سازمان حسابرسی در تهران تامین شود.
2ـ پانصد و هفتاد نفر نیروی ستاد گمرک به چهار بخش تقسیم و به جنوب غرب و شمال کشور اعزام شوند.
3ـ نیروی مورد نیاز سازمان امور مالیاتی کشور از محل کارکنانی خروجی از تهران تامین گردد. مجوز تامین کسری احتمالی توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور صادر خواهد شد.
4ـ از تعداد یکصد و بیست نفر کارکنان سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران با توجه به وظایف و عملکرد حداقل پنجاه درصد کاهش یابد و گزارش اقدامات به دبیرخانه کارگروه اعلام شود.
5 ـ نمایندگی‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در استانها و مناطق مورد نظر،با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تاسیس و کارکنان مورد نیاز از محل کارکنان ستاد مرکز تامین گردد.
6 ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتقال سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت و سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی به شهر قم پس از هماهنگی لازم با دفـتر مقام معظم رهبری توسـط معاونت توسعه مدیـریت و سرمایه انسـانی رییس جمهور اقدام و در صورت موافقت معظم‌له وزارت کشور دستور لازم را به استانداری قم برای انجام هماهنگی‌های لازم بین بخشی صادر کند.
7ـ وزارت رفاه و تامین اجتماعی مقدمات انتقال دویست و هفتاد و هفت نفر از مراکز مددجویی به خارج از تهران و کاهش چهل درصد کارکنان بانک رفاه کارگران در مرکز را فراهم و برنامه زمان‌بندی آن را به دبیرخانه کارگروه اعلام نماید.
8 ـ وزارت راه و ترابری مقدمات انتقال سازمان بنادر و دریانوردی را به خارج از تهران و با اولویت استان هرمزگان فراهم و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه ارایه نماید.
9ـ ساختمان آموزشکده مخابرات واقع در فولاد شهر اصفهان که در راستای قانون اجرای سیاستهای کلی اصل(44) قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است، به منظور استقـرار معاونت آموزش، تحقیقات و فـناوری وزارت راه و ترابری و دوازده مؤسسه تحقیقاتی و پژوهشی وابسته به وزارت مذکور خریداری و یا با ساختمان‌های دولتی در تهران معاوضه گردد. با اجرای این بند و پس از یک ماه، ساختمان بنادر و دریانوردی تخلیه و معوض ساختمان آموزشکده مخابرات در اختیار دفتر معاون اول رییس جمهور قرار گیرد.
10ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز مورد نیاز برای ایجاد دانشگاه صنعتی راه و ترابری را باشمول تمامی حوزه‌های ماموریتی وزارت راه و ترابری صادر و همکاری لازم را به عمل آورد.
11ـ وزارت آموزش و پرورش مقدمات تجمیع واحدهای اداری ستاد وزارتخانه را فراهم و به محض تخلیه ساختمان بنادر و دریانوردی در ساختمان مذکور مستقر و ساختمان‌های پراکنده ستاد وزارت آموزش و پرورش تحویل دفتر معاون اول رییس‌جمهور گردد.
12ـ در اجرای بند (4) تصمیم‌نامه شماره 96785/45017 مورخ 3/5/1389، دستگاههای اجرایی مکلفند نسبت به انتقال کارکنان شاغل درتهران که ساکن کرج و سایر شهرستانهای استان تهران می‌باشند، ظرف ده روز اقدام و نتیجه را به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور گزارش نمایند، در غیر این‌صورت، معاونت یادشده راساً تا قبل از انقضای شهریور ماه این موضوع را عملیاتی کند.
13ـ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور نسبت به حذف پست‌های بلاتصدی دستگاههای اجرایی اقدام و گزارش اقدامات مشتمل بر تعداد پست‌های بلاتصدی حذف شده از دستگاهها را به تفکیک ملی و استانی به دبیرخانه کارگروه ارایه نماید.
14ـ استانداران، نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای اجرایی استانی را از محل کارکنان متقاضی و با سازماندهی نیروی انسانی دستگاههای اجرایی استان متبوع و کارکنان اداری دستگاههای ملی غیرمتقاضی شاغل در تهران تامین نمایند.
15ـ وزارت صنایع و معادن ظرف بیست روز برنامه انتقال کارخانه‌های بزرگ از تهران به ویژه کارخانه‌های مستقر در غرب تهران مشتمل بر زمان مورد نیاز، محل انتقال و آثار و پیامدهای انتقال را تهیه و برای اتخاذ تصمیم به دبیرخانه کارگروه انتقال ارایه نماید.
16ـ وزارت صنایع و معادن با همکاری معاونت حقوقی رییس جمهور و سازمان حفاظت محیط زیست و با لحاظ مقررات قانونی، ضوابط مورد نیاز برای وضع محدودیت در ایجاد هرگونه کارخانه در تهران و اطراف آن را در قالب مصوبه هیئت‌وزیران یا لایحه قانونی تهیه و ظرف یک ماه به دبیرخانه کارگروه ارسال نمایند.
17ـ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با برگزاری جلسات تخصصی با وزارت بازرگانی، گمرک ایران، شورای اصناف و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران فرایند واردات و ترخیص کالا را بررسی و موافقتنامه اجرایی ترخیص کالا را با تکیه بر انتقال محل ترخیص کالا به مناطقی غیر از تهران با تعیین موارد استثنا و اعطای امتیاز به اصناف برای خروج از تهران تهیه و اعلام نماید.
18ـ به هر یک از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور در صورت خروج از تهران پس از تایید دستگاههای ملی و استانی مستقر در تهران و سازمانهای استانی و استانداریها علاوه بر تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن، مبلغ پنجاه میلیون (50.000.000) ریال وام خود اشتغالی قرض‌الحسنه اعطا خواهد شد.
تبصره ـ ضوابط و چگونگی پرداخت و محل تأمین اعتبار توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهدشد.
19ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان امور مالیاتی کشور، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، خزانه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند نسبت به انتقال حسابها، گردش مالی ، معاملات، دریافت مالیات شرکت‌ها و مؤسساتی که در اجرای مصوبات کارگروه انتقال به خارج از تهران منتقل می‌شوند، کنترل‌های لازم را انجام دهند، به گونه‌ای که تحت هر شرایطی اعاده مؤسسات یاد شده به تهران ممنوع و غیرممکن گردد.
20ـ چنانچه دستگاههای اجرایی از صدور احکام انتقال متقاضیان انتقال استنکاف نمایند، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور مجاز است راساً نسبت به صدور احکام مورد نیاز متقاضان اقدام و افراد متقاضی را به دستگاه‌های اجرایی استان منتقل نماید. معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حقوق و سایر امتیازات را از سرجمع اعتبار دستگاههای ملی کسر و به حساب دستگاههای استانی منظور کند.
21ـ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی رییس‌جمهور مجاز است کارکنان قراردادی را که در اجرای مصوبات هیئت‌وزیران و کارگروه انتقال از تهران خارج و به دستگاهها و مشاغل مورد نظر منتقل گردند، با رعایت ماده (44) قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل مربوط، پیمانی نماید.
22ـ دستگاههای اجرایی مستقر در تهران موظفند از محل پست‌ها و نیروهای انسانی موجود، دستگاههای اجرایی استان البرز را راه‌اندازی نمایند. جذب و استخدام هرگونه نیروی جدید در استان البرز ممنوع است.
23ـ کارکنان قراردادی منتقل شده به استانها مشمول محدودیت ماده (29) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1389 کل کشور نخواهند بود.
24ـ به منظور نظارت و اتخاذ راهکارهای عملیاتی و اجرایی مصوبات انتقال، کارگروهی در استانها به ریاست استاندار یا معاون پشتیبانی و توسعه منایع انسانی استانداری و عضویت رییس سازمان مسکن و شهرسازی، نماینده شورای هماهنگی بانکها، چند تن از رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان به نمایندگی از کلیه دستگاه‌ها و نمایندگان آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی استان تشکیل گردد.
25ـ به منظور کاهش چالش‌های پیش روی کارکنان منتقل شده در خصوص تامین مسکن، مهمان‌سراهای دستگاههای اجرایی در اختیار کارمندان منتقل‌شده قرار گیرد. دستگاههای اجرایی نسبت به واگذاری خانه‌های سازمانی به این افراد به صورت موقت تا زمان به نتیجه رسیدن واگذاری زمین، ساخت آن یا تکمیل و واگذاری مسکن مهر اقدام نمایند.
26ـ‌ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است به لحاظ جلوگیری از تراکم تقاضا و تسهیل در ایفای تسهیلات مقرر جهت کارکنان انتقالی، نسبت به تعیین بانک‌های عامل در استانها اقدام نماید.
27ـ هرگونه تاسیس، احداث و اجاره ساختمانهای جدید اداری توسط دستگاههای اجرایی مستقر در تهران ممنوع می‌باشد.
تبصره ـ موارد استثناء با پیشنهاد دستگاه اجرایی و تصویب هیئت‌وزیران خواهد بود.
28ـ بهره‌مندی از تسهیلات موضوع مصوبات کارگروه انتقال، صرفا" با صدور حکم انتقال قطعی توسط دستگاه مبداء صورت خواهد گرفت و کارکنان مامور مشمول امتیازات مقرر نخواهند بود.
معاون اول رییس جمهورـ محمدرضا رحیمی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19106

تاریخ تصویب : `1389/6/15

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت صنایع - وزارت بازرگانی - وزارت كشور - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - وزارت راه وترابری - وزارت آموزش و پرورش - سازمان حفاظت محیط زیست - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری - وزارت رفاه و تامین اجتماعی - معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور - وزارت مسكن و شهرسازی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.