×

الحاق تبصره به بند (2) ماده (10) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات

الحاق تبصره به بند (2) ماده (10) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات

الحاق-تبصره-به-بند-(2)-ماده-(10)-آیین‌نامه-اجرایی-قانون-مقررات-صادرات-و-واردات مرجع تصویب: هیات وزیران
شماره ویژه نامه: 697
سه‌شنبه،24 تیر 1393
سال هفتاد شماره 20202 الحاق تبصره به بند (2) ماده (10) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات
شماره42210/ت50544هـ 18/4/1393
الحاق تبصره به بند (2) ماده (10) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات
وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ وزارت راه و شهرسازی
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ـ وزارت جهاد کشاورزی ـ گمرک جمهوری اسلامی ایران
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
هیأت وزیران در جلسه 11/4/1393 به پیشنهاد شماره 19076 مورخ 13/2/1393 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
1ـ متن زیر به عنوان تبصره به بند (2) ماده (10) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب‌نامه شماره 1395/ت16هـ مورخ 6/2/1373 و اصلاحات بعدی آن اضافه می‌شود:
تبصره ـ مهلت اعتبار کارت‌های بازرگانی برای واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری، پنج سال تعیین می‌گردد.
2ـ ثبت سفارش کالاهای متعلق به واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در مرحلـه رسیدگی در گمرک، از طریق سامـانه وزارت صنعـت، معدن و تجـارت قابل انجام می‌باشد.
3ـ در اجرای ماده (12) قانون امور گمرکی، نمایندگان دستگاه‌های صادرکننده مجوز در امر صادرات، واردات و ترانزیت موظفند ظرف یک ماه، نمایندگان تام‌الاختیار خود را حداقل در ده گمرک کشور با تشخیص گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر و با استفاده از سامانه الکترونیکی، مجوزهای مربوط را صادر نمایند.
4ـ گمرک جمهوری اسلامی ایران با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مکلفند ظرف یک سال به نهایی‌سازی و استقرار پنجره واحد تجاری فرامرزی در گمرک اقدام نماید.
5 ـ وزارت صنعت معدن و تجارت موظف است ظرف دو ماه با همکاری وزارتخانه‌های کشور و جهاد کشاورزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به بازنگری فهرست، نوع، مقدار و میزان معافیت حقوق ورودی کالاهای مبادله مرزی با رعایت قوانین و مقررات مربوط، اقدام نماید.
6 ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ظرف سه ماه نسبت به تعیین تکلیف وضعیت واردکنندگانی که صددرصد هم‌ارز ریالی مبلغ واردات کالا را در هنگام گشایش اعتبار پرداخت نموده‌اند و بانک عامل گشایش‌کننده اعتبار به تعهد خود عمل ننموده است، اقدام نماید.
تبصره ـ گمرک جمهوری اسلامی ایران، فهرست پرونده‌های مذکور را بر حسب بانک عامل گشایش‌کننده اعتبار، واردکننده و نوع کالا، ظرف یک ماه به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام نماید.
7 ـ متن زیر به عنوان تبصره به بند «ج» ماده (3) آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی موضوع تصویب‌نامه شماره 262758/ت47775هـ مورخ 29/12/1391 اضافه می‌شود:
تبصره ـ مسئولیت پیگیری و نظارت بر حسن اجرای این بند برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این وزارت موظف است گزارش عملکرد آن را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه دهد.
8 ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است ترتیبی اتخاذ نماید که طی سال‌های 1393 تا 1396 تعداد طبقات تعرفه‌ای جداول منضم به کتاب مقررات صادرات و واردات از چهارده طبقه به شش طبقه کاهش یابد.
9ـ به منظور تسهیل بیشتر تجارت خارجی، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال 1393، ارتباط کامل الکترونیکی گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی را فراهم آورد.
معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری


نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 20202

تاریخ تصویب : 1393/4/11

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - گمرك جمهوری اسلامی ایران - بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت جهاد كشاورزی - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.