×

با سلام. منزلی که در آن سکونت داریم (واقع در کرج), پدرم به صورت سه دا

با سلام. منزلی که در آن سکونت داریم (واقع در کرج), پدرم به صورت سه دانگ سه دانگ با فردی شریک است . اما شریک پدرم نسبت به ساخت و تکمیل ساختمان سالهاست هیچ اقدامی نمیکند و در آن ساختمان هم سکونت ندارد و در تهران در منزل سازمانی خود در شهرک شهید فکوری سکونت میکند. در صورتی که ما در آن ساختمان سکونت داریم و سهم سه دانگ خود را تکمیل کرده ایم اما سه دانگ ایشان به صورت نیمه کاره رها شده و نه نسبت به ساخت اقدام میکند و نه فروش. و این در صورتی است که ملک جریمه شهرداری نیز دارد و تا جریمه آن پرداخت نشود و ساختمان به طور کامل تکمیل نشود نسبت به پایان کار و سند ملک هیچ اقدامی نمیتوان کرد . و در خصوص بدهی که ملک به شهرداری دارد بارها پدرم احضار شده و با اخطار و قطع آب و برق و گاز از طرف شهرداری مواجه شده ایم . و سالهاست هم خودمان هم ساختمان بلاتکلیف مانده است. و اینطور که پیداست از نظر قانونی هیچ اقدامی نمیتوان کرد تا ایشان مجاب به تکمیل ملک خود شوند.!!!! البته این در حالی است که ایشان مشکل مالی ندارند و حتی حاضر به فروش سهم خود و یا خرید سهم ما هم نیستند تا از این بلاتکلیفی رها شویم. لپ کلام به هیچ صراطی مستقیم نیستند! ما هم در تمام این سالها نتوانستیم سهم خود را بفروشیم تا خلاص شویم چون هیچ کس حاضر به خرید چنین ملک مشکل داری نیست. حالا هم این ساختمان به دلیل نداشتن نما و تکمیل نبودن روز به روز در حال تخریب است و هم باعث آزارو اذیت همسایه ها و زشتی محله و شکایت اهالی شده . تقاضا میکنم راه حلی سر راهمان بگذارید تا از این مشکل بزرگ خلاص شویم و زندگیمان روی آرامش ببیند.

با-سلام.-منزلی-که-در-آن-سکونت-داریم-(واقع-در-کرج),-پدرم-به--صورت-سه-دانگ-سه-دانگ-با-فردی-شریک-است-.-اما-شریک-پدرم-نسبت-به-ساخت-و-تکمیل-ساختمان-سالهاست-هیچ-اقدامی-نمیکند-و-در-آن-ساختمان-هم-سکونت-ندارد-و-در-تهران-در-منزل-سازمانی-خود-در-شهرک-شهید-فکوری-سکونت-میکند.-در-صورتی-که-ما-در-آن-ساختمان-سکونت-داریم-و-سهم-سه-دانگ-خود-را-تکمیل-کرده-ایم-اما-سه-دانگ-ایشان-به-صورت-نیمه-کاره-رها-شده-و-نه-نسبت-به-ساخت-اقدام-میکند-و-نه-فروش.-و-این-در-صورتی-است-که-ملک-جریمه-شهرداری-نیز-دارد-و-تا-جریمه-آن-پرداخت-نشود-و-ساختمان-به-طور-کامل-تکمیل-نشود-نسبت-به-پایان-کار-و-سند-ملک-هیچ-اقدامی-نمیتوان-کرد-.-و-در-خصوص-بدهی-که-ملک-به-شهرداری-دارد-بارها-پدرم-احضار-شده-و-با-اخطار-و-قطع-آب-و-برق-و-گاز-از-طرف-شهرداری-مواجه-شده-ایم-.-و-سالهاست-هم-خودمان-هم-ساختمان-بلاتکلیف-مانده-است.-و-اینطور-که-پیداست-از-نظر-قانونی-هیچ-اقدامی-نمیتوان-کرد-تا-ایشان-مجاب-به-تکمیل-ملک-خود-شوند.!!!!-البته-این-در-حالی-است-که-ایشان-مشکل-مالی-ندارند-و-حتی-حاضر-به-فروش-سهم-خود-و-یا-خرید-سهم-ما-هم-نیستند-تا-از-این-بلاتکلیفی-رها-شویم.-لپ-کلام-به-هیچ-صراطی-مستقیم-نیستند!-ما-هم-در-تمام-این-سالها-نتوانستیم-سهم-خود-را-بفروشیم-تا-خلاص-شویم-چون-هیچ-کس-حاضر-به-خرید-چنین-ملک-مشکل-داری-نیست.-حالا-هم-این-ساختمان-به-دلیل-نداشتن-نما-و-تکمیل-نبودن-روز-به-روز-در-حال-تخریب-است-و-هم-باعث-آزارو-اذیت-همسایه-ها-و-زشتی--محله-و-شکایت-اهالی-شده-.-تقاضا-میکنم-راه-حلی-سر-راهمان-بگذارید-تا-از-این-مشکل-بزرگ-خلاص-شویم-و-زندگیمان-روی-آرامش-ببیند.
با سلام . در خصوص سوال مطرح شده از سوی شما ابهاماتی در این خصوص به شرح ذیل وجود دارد که به منظور اخذ پاسخ صحیح موارد ذیل را پاسخ دهید. 1- اولا وضعیت تملک هر یک از شرکا در قطعه زمین احداثی به طور صحیح مشخص نمیباشد که شما دارای چند واحد آپارتمان و شرکا شما دارای چند واحد آپارتمان درارا میباشند؟آیا قرارداد مشارکت در حصوص ساخت و ساز فی مابین شما و شرکا و یا شخص ثالث وجود دارد؟در صورتی که قراردادی وجود داشته باشد باید به بندهای آن قرارداد مراجعه کرد.که چه الزامی در این خصوص وجود دارد 3- طریقه احداث بنا فی مابین به طور وضوح مشخص نمی باشد4- وضعیت مشارکت فی مابین به طور وضوح مشخص نمیاشد . لذا برای اخذ پاسخ سوال خودمنوط به پاسخگویی به موارد فوق میباشد.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.