×

با سلام ملکی را قولنامه کردیم وخریدار 5/1 آنرا پرداخت نموده وزمان محضر

با سلام ملکی را قولنامه کردیم وخریدار 5/1 آنرا پرداخت نموده وزمان محضر حاضرنبوده-کدرهگیری نداریم .فردممنوع المعامله شده و به این علت نمی خواهیم کدرهگیری بگیریم.تا مبادا ملک ما جزء اموال او جهت بررسی قرار گیرد وگیربیفتیم چگونه میتوان معامله را فسخ نمود؟فرد با فسخ موافق است آیا فرزند وی با شرایط ممنوع المعامله بودن آنها میتواند فسخ کند؟سریعترین راهکارچیست؟

با-سلام-ملکی-را-قولنامه-کردیم-وخریدار-5/1-آنرا-پرداخت-نموده-وزمان-محضر-حاضرنبوده-کدرهگیری-نداریم-.فردممنوع-المعامله-شده-و-به-این-علت-نمی-خواهیم-کدرهگیری-بگیریم.تا-مبادا-ملک-ما-جزء-اموال-او-جهت-بررسی-قرار-گیرد-وگیربیفتیم-چگونه-میتوان-معامله-را-فسخ-نمود؟فرد-با-فسخ-موافق-است-آیا-فرزند-وی-با-شرایط-ممنوع-المعامله-بودن-آنها-میتواند-فسخ-کند؟سریعترین-راهکارچیست؟
وکیل  باسلام خدمت سرکارخانم اگرملک هنوز در تصرف شماست وخریدار هم می تواند برای فسخ قراردادحضور پیدا کند می توانید در پشت قرارداد مراتب فسخ ان را با توجه به اعلام دفتر خانه مبنی بر ممنوع المعامله بودن خریدار مکتوب کرده ومعامله را فسخ کنید. چنانچه خریدار امکان حضور ندارد می توانید با اخذ گواهی ممنوع المعامله بودن خریدار از دفترخانه به دفتر کل مجتمع قضایی حقوقی محل یا همان دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کرده و نسبت به واریز وجه دریافتی از خریدار به حسابی که مراجع مزبور معرفی می کنند اقدام نموده سپس فیش واریز را ضمن اظهارنامه ای به نشانی ایشان ارسال نمایید .در اظهار نامه بنویسید :" عطف به معامله مورخ ... با توجه به اینکه حسب اعلام دفترخانه اسناد رسمی شماره ... شما درحین انجام معامله با بنده ممنوع المعامله بوده اید واز این جهت معامله بعمل امده باطل بوده و امکان انتقال رسمی سند میسر نمی باشد لذا به پیوست فیش واریز مبلغ دریافتی به حساب ... جهت بهره برداری تقدیم می گردد .بدیهی است معامله ای که به حکم مقامات قضایی باطل باشد اثری مترتب نخواهد بود.."(البته دفترخانه ها خود فرم ارسال اخطاریه مخصوص دارند).پس از انجام این کار با خیال راحت می توانید هر تصرفی که بخواهید در ملکتان بکنید وچنانچه خریدار هر دعوایی علیه شما مطرح نماید اثری نداشته ورد خواهد شد. اما اگر ملک را به تصرف خریدار داده اید با ید برای بازپس ستاندن ان به دادگاه حقوقی دادخواست بدهید. فرزند یا شخص دیگر به نیابت از خریدار هم نمی تواند معامله رافسخ کند چون شخص ممنوع المعامله اختیار اعطاءوکالت رسمی برای خرید یا فروش یا فسخ معاملات را نیز ندارد. موفق باشید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.