×

با سلام در سال ١٣٧٩ پدر بزرگ بنده فوت شدند و در همان زمان وراث اقدام

با سلام در سال ١٣٧٩ پدر بزرگ بنده فوت شدند و در همان زمان وراث اقدام به حصر وراثت نمودند که فرم مذکور موجود می باشد اما ادامه کارهای مربوطه را انجام ندادند ( تکمیل اظهارنامه مالیات بر إرث و مابقی کارها ) البته لازم به ذکر است که در آن زمان همسر متوفی ( مادربزرگ بنده ) در قید حیات بودند که در سال ١٣٩١ ایشان هم فوت شدند لذا اکنون سوالات زیر مطرح است ١ - آیا اکنون می توان از همان گواهی حصر وراثت استفاده و اقدام به ادامه کار نمود؟ چون همانطور که عرض کردم نام مادربزرگ اینجانب در گواهی مذکور وجود دارد اما ایشان اکنون در قید حیات نیستند و یا باید مجددا گواهی جدید را اقدام نمود؟ ٢ - در صورتی که یکی از وراث تمایل به انجام این کار ( انحصار وراثت ) نداشته باشد وارث دیگر می تواند به تنهایی اقدام به انحصار وراثت نماید؟ تعداد وراث ٢ نفر می باشد با تشکر .

با-سلام
در-سال-١٣٧٩-پدر-بزرگ-بنده-فوت-شدند-و-در-همان-زمان-وراث-اقدام-به-حصر-وراثت-نمودند-که-فرم-مذکور-موجود-می-باشد-اما-ادامه-کارهای-مربوطه-را-انجام-ندادند-(-تکمیل-اظهارنامه-مالیات-بر-إرث-و-مابقی-کارها-)--البته-لازم-به-ذکر-است-که-در-آن-زمان-همسر-متوفی-(-مادربزرگ-بنده-)-در-قید-حیات-بودند-که-در-سال-١٣٩١-ایشان-هم-فوت-شدند-لذا-اکنون-سوالات-زیر-مطرح-است
١---آیا-اکنون-می-توان-از-همان-گواهی-حصر-وراثت-استفاده-و-اقدام-به-ادامه-کار-نمود؟-چون-همانطور-که-عرض-کردم-نام-مادربزرگ-اینجانب-در-گواهی-مذکور-وجود-دارد-اما-ایشان-اکنون-در-قید-حیات-نیستند-و-یا-باید-مجددا-گواهی-جدید-را-اقدام-نمود؟
٢---در-صورتی-که-یکی-از-وراث-تمایل-به-انجام-این-کار-(-انحصار-وراثت-)-نداشته-باشد-وارث-دیگر-می-تواند-به-تنهایی-اقدام-به-انحصار-وراثت-نماید؟
تعداد-وراث-٢-نفر-می-باشد
با-تشکر
.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.