×

سلام. خواهر من مدتی خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده. در حین تحصیل بر

سلام. خواهر من مدتی خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده. در حین تحصیل برای بی بی سی مانیتورینگ کار می کرده. وقتی به ایران اومد پاسپورتش را توقیف کردند و احضاریه دادگاه انقلاب گرفت. به جرم همکاری با رسانه های بیگانه و تبلیغ علیه نظام. حکمش چی خواهد بود؟ با تشکر

سلام.
خواهر-من-مدتی-خارج-از-کشور-مشغول-به-تحصیل-بوده.-در-حین-تحصیل-برای-بی-بی-سی-مانیتورینگ-کار-می-کرده.-وقتی-به-ایران-اومد-پاسپورتش-را-توقیف-کردند-و-احضاریه-دادگاه-انقلاب-گرفت.-به-جرم-همکاری-با-رسانه-های-بیگانه-و-تبلیغ-علیه-نظام.-حکمش-چی-خواهد-بود؟
با-تشکر
وکیل  اتهام ایشان بر اساس ماده ی 508 قانون مجازات اسلامی ناظر بر همکاری دول خارجی به هر نحو می باشد که مجازات آن در صورتی که شخص محارب شناخته نشود بین 1 تا 10 سال می باشد. که اساسا دادگاه بر اساس نوع همکاری و نحوه همکاری و مدت همکاری و سایر اوضاع و احوال بین 1 تا 10 سال و تعیین مجازات می نماید.البته اگر شخص در طول تحقیق همکاری لازم با مرجع تحقیق بنماید ممکن است از مجازات معاف یا تبدیل به جزای نقدی شود. در هر حال قاضی اختیار دارد در صورت وجود شرایط و مقررات ماده ی 22 قانون مجازات اسلامی اعمال تخفیف نموده و به جای حبس جزای نقدی تعیین نماید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.