×

با سلام . عرض خسته باشید .من و همسرم فرزند 1ساله ای داریم و با هم زندگ

با سلام . عرض خسته باشید .من و همسرم فرزند 1ساله ای داریم و با هم زندگی میکنیم.با هم مشکلی نداریم. ولی با خانواده همسرم مشکلات زیادی داریم و با آنان قطع ارتباط کرده و دیگر نمی خواهیم با آنان روبرو شویم .من می خواهم بدانم اگر برای شوهرم اتفاقی بیفتد و فوت کند سرپرستی فرزندمان به عهده کیست. و با توجه به این که قیم بعد از فوت پدر، جد پدری است و چون من نمی خواهم دیگر با خانواده همسرم روبرو شوم این امکان وجود دارد که هم اکنون همسرم حضانت کودکمان را بعد از فوت خود به من بسپارد و من را قیم و وصی کودک تعیین کند.اگر امکان دارد که به صورت رسمی و قانونی این کار را انجام دهیم باید به کجا مراجعه کنیم .آیا با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی می توانیم این مساله را قانونی کنیم.

با-سلام-.-عرض-خسته-باشید-.من-و-همسرم-فرزند-1ساله-ای-داریم-و-با-هم-زندگی-میکنیم.با-هم-مشکلی-نداریم.-ولی-با-خانواده-همسرم-مشکلات-زیادی-داریم-و-با-آنان-قطع-ارتباط-کرده-و-دیگر-نمی-خواهیم-با-آنان-روبرو-شویم-.من-می-خواهم-بدانم-اگر-برای-شوهرم-اتفاقی-بیفتد-و-فوت-کند-سرپرستی-فرزندمان-به-عهده-کیست.-و-با-توجه-به-این-که-قیم-بعد-از-فوت-پدر،-جد-پدری-است-و-چون-من-نمی-خواهم-دیگر-با-خانواده-همسرم-روبرو-شوم-این-امکان-وجود-دارد-که-هم-اکنون-همسرم-حضانت-کودکمان-را-بعد-از-فوت-خود-به-من-بسپارد-و-من-را-قیم-و-وصی-کودک-تعیین-کند.اگر-امکان-دارد-که-به-صورت-رسمی-و-قانونی-این-کار-را-انجام-دهیم-باید-به-کجا-مراجعه-کنیم-.آیا-با-مراجعه-به-یکی-از-دفاتر-اسناد-رسمی-می-توانیم-این-مساله-را-قانونی-کنیم.
وکیل  با سلام/دوست محترم نیازی به اخذ قرارداد محضری برای حضانت در صورت خدای نکرده فوت همسرتان نمی باشد زیرا به موجب قانون واگذاری حق حضانت فرزندان صغیر یا محجور به مادران آنها مصوب 1364/5/6قانون حق حضانت طفلی که پدرش فوت نموده است را به مادر داده است پس مشکلی نمی باشد . موارد دیگر ضرورت ندارد موفق باشید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.