×

سلام ایا می شود ماشین را سه دانگ سه دانگ کرد؟و ایا میشود کارت ماشین به

سلام ایا می شود ماشین را سه دانگ سه دانگ کرد؟و ایا میشود کارت ماشین به نام یک نفر باشد و سند ماشین به نام دو نفر باشدو اگر این چنین شد هر دو طرف باید برای فروش وهر گونه استفاده از ماشین تصمیم بگیرند یا فقط کسی که کارت ماشین به نام او هست میتواند؟

سلام-ایا-می-شود-ماشین-را-سه-دانگ-سه-دانگ-کرد؟و-ایا-میشود-کارت-ماشین-به-نام-یک-نفر-باشد-و-سند-ماشین-به-نام-دو-نفر-باشدو-اگر-این-چنین-شد-هر-دو-طرف-باید-برای-فروش-وهر-گونه-استفاده-از-ماشین-تصمیم-بگیرند-یا-فقط-کسی-که-کارت-ماشین-به-نام-او-هست-میتواند؟
وکیل  با سلام تمام اموال منقول و غیر منقول را می توان به صورت دانگی مورد معامله قرارداد . فقط ثبت معاملات غیر منقول اجباری هست و اموال غیر منقول لازم نیست. از طرفی می توان برای اموال غیر منقول سند دانگی گرفت و حتی تفکیک کرد ولی اموال منقول مثل اتومبیل با اینکه به صورت دانگی و شراکتی می تواند مورد معامله قرارگیرد ولی کارت سبز و پلاک حتما بنام یک نفر صادر می شود ولی سند می تواند به صورت دانگی باشد هرچند که بعلت مشکلات بعدی معمولا بنام یک نفر که پلاک بنام وی می باشد سند تنظیم می شود. و شرکا به صورت عادی یا رسمی شرکت نامه تنظیم می کنند. در خصوص معامله و استفاده هم این گونه اموال تابع مقررات شرکت در قانون مدنی می باشد . و با توافق طرفین استفاده می شود. و فروش هم تابع توافق است و اگر توافقی نباشد می توانند از دادگاه درخواست فروش کنند. و کسی که کارت و سند بنام اوست مکلف به رعایت مقررات شرکت می باشد و اگر تخلف کند مثلا بدون اجازه شریک ماشین رابفروشد فروش مال غیر کرده و مجرم هست.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.