×

لیست بهترین وکلای انتقال علامت تجاری ایران

لیست-بهترین-وکلای-انتقال-علامت-تجاری-ایران

شناسه : 553

در حقیقت، منظور از نقل و انتقال برند و علامت تجاری آن، همان خرید و فروش برند یا علامت تجاری آن برند است. توجه داشته باشید که این نقل و انتقال ممکن است، به صورت قهری و غیر ارادی و یا به صورت اختیاری و قراردادی صورت گیرد. انتقال قهری یا اجباری برند زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب و مالک اصلی فوت شده باشد، نقل و انتقال اختیاری برند بر حسب تنظیم قرارداد، صلح نامه و با رضایت و اراده‌ی شخص نسبت به انتقال برند صورت گیرد. باتوجه به تمامی پیچیدگی‌های که در قوانین این حوزه وجود دارد، به نظر می‌رسد کمک گرفتن از یک وکیل دادگستری که به عنوان یکی از بهترین وکلای انتقال علامت تجاری فعالیت می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

انتقال علائم تجاری

در حقیقت، منظور از نقل و انتقال برند و علامت تجاری آن، همان خرید و فروش برند یا علامت تجاری آن برند است. توجه داشته باشید که این نقل و انتقال ممکن است، به صورت قهری و غیر ارادی و یا به صورت اختیاری و قراردادی صورت گیرد. انتقال قهری یا اجباری برند زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب و مالک اصلی فوت شده باشد، نقل و انتقال اختیاری برند بر حسب تنظیم قرارداد، صلح نامه و با رضایت و اراده‌ی شخص نسبت به انتقال برند صورت گیرد. باتوجه به تمامی پیچیدگی‌های که در قوانین این حوزه وجود دارد، به نظر می‌رسد کمک گرفتن از یک وکیل دادگستری که به عنوان یکی از بهترین وکلای انتقال علامت تجاری فعالیت می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

همچنین بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر گونه انتقال مالکیت علامت تجاری ثبت شده برای یک برند باید در مرجع ثبت به ثبت برسد. از این رو، تا زمانی که انتقال انجام شده در دفتر مربوط ثبت نشده باشد، از نظر مرجع ثبت، تنها شخصی که علامت تجاری به نام وی ثبت شده است را به عنوان مالک علائم تجاری می‌شناسد.

مدارک مورد نیاز جهت انتقال علامت تجاری

کمک گرفتن از یک وکیل حقوقی که در این حوزه فعالیت می‌کند و یا حداقل دریافت خدمات وکیل مشاوره، سبب می‌شود تا در وقت افراد صرفه جویی شده و این نوع پرونده‌ها با سرعت بیشتر و پیچیدگی‌های کمتری به نتیجه برسند. در ادامه به معرفی مدارک مورد نیاز جهت انتقال علامت تجاری یک برند می‌پردازیم.

در صورتی که شخص حقیقی است:

•    کپی شناسنامه و کارت ملی مالک جدید

•    اصل سند صلح

•    اصل گواهی ثبت برند تجاری

•    قبض پرداخت هزینه انتقال

در صورتی که اشخاص حقوقی هستند نیز:

•    شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا

•    اسکن روزنامه آخرین تغییرات اعضای هیئت مدیره با عنوان دارندگان حق امضا

•    اصل سند صلح

•    اصل گواهی ثبت علامت تجاری

•    قبض پرداخت هزینه انتقال

مواردی که باید به درخواست انتقال علامت تجاری ثبت شده ضمیمه شود

در صورتی که فردی قصد انتقال علامت تجاری برند خود را دارد باید تعدادی مدارک را به درخواست انتقال علامت تجاری خود ضمیمه کند. در ادامه به معرفی این مدارک می‌پردازیم.

•    اصل گواهی نامه ثبت علامت تجاری که قصد انتقال آن را دارید. این گواهی نامه پس از بررسی و ظهرنویسی به نام مالک جدید به صاحب آن مسترد می‌شود.

•    در صورتی که انتقال توسط نماینده انجام می‌شود لازم است تا مدارک نمایندگان قانونی نیز به درخواست انتقال ضمیمه شود.

•    رسید مربوط به پرداخت هزینه‌ها نیز لازم است که ضمیمه شود.

•    بهترین وکیل انتقال علائم تجاری، حتماً به موکل خود نکات بسیار مهم را گوشزد می‌کند. به عنوان مثال یک وکیل خوب به موکل خود اطلاع می‌دهد که تا زمانی که این انتقال در دفتر مربوطه به ثبت نرسد، وی صاحب برند نیست. در حقیقت از منظر مراجع ثبت علائم تجاری شخصی که علامت به نام او ثبت شده همچنان مالک آن علامت تجاری شناخته می‌شود.

•    سند صلح انتقال علامت تجاری که به امضا مالک پیشین علامت و انتقال گیرنده رسیده است

نقل‌وانتقال علامت تجاری

علامت تجاری یا همان برند دارای امتیازات و حقوقی برای مالک خود است که امکان استفاده از این امتیازات یا خود علامت تجاری را می‌توان به دیگران نیز واگذار کرد. این انتقال می‌تواند پس از زمان ارسال اظهارنامه باشد و شخص بخواهد علامت تجاری خود را طبق یک قرارداد و توافق به شخص دیگری واگذار کند یا طبق حکم یک مرجع قضایی مانند دادگاه این انتقال به دلایل قانونی انجام گیرد. در هر دو صورت، طرفین نیاز دارند تا با بهترین وکلای انتقال علامت تجاری مشورت کرده و سپس بقیه اقدامات قانونی را انجام دهند.

ویژگی‌های بهترین وکلای انتقال علامت تجاری

طبق قوانینی که برای حقوق مالکیت فکری وجود دارد، هرگونه نقل‌وانتقال باید در قالب یک قرارداد تنظیم و ثبت شود و ازآنجایی‌که علامت تجاری نیز یکی از مصادیق مالکیت فکری است، حتماً انتقال آن‌ها باید زیر نظر وکلای متخصص انتقال علامت تجاری انجام شود. وکلا باید از تمامی مراحل و شرایط قانونی مطلع بوده و پس از انتقال علامت تجاری، باید آن را توسط شرکت ثبت، به ثبت رساند.

کلمه کلیدی: بهترین وکلای انتقال علامت تجاری

آیا می توان بدون انتقال علامت تجاری نیز اجازه استفاده از علامت تجاری را به اشخاص دیگری نیز داد؟

بله طبق ماده 39 قانون انتقال علائم تجاری، درصورتی‌که در کشور اجازه استفاده از علامت تجاری دیگری صادرشده باشد، مالک می‌تواند بدون انتقال علامت تجاری، اجازه استفاده از آن را به اشخاص دیگر نیز بدهد.

اگر علامت تجاری به دلیل حکم قانونی قرار باشد که منتقل شود، این انتقال چه مدت‌زمانی طول خواهد کشید؟

مدت‌زمان انتقال علامت تجاری به‌صورت یک‌طرفه و با در دست داشتن حکم قضایی بین 30 تا 40 روز خواهد بود.

اگر انتقال علامت تجاری طبق توافق طرفین باشد، چه مراحل قانونی باید انجام شود؟

پس از توافق طرفین، بهترین وکلای انتقال علامت تجاری ابتدا اظهارنامه ثبت برند به همراه مدارک طرفین را به دفترخانه تحویل داده و سپس برای ثبت نهایی، صلح‌نامه و درخواست انتقال را به سازمان مالکیت معنوی تحویل می‌دهند.

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.