×

دعوت وکلا به مقاومت در برابر هجمه‌های وارده به استقلال وکیل و کانون وکلادر مراسم گرامیداشت سالروز وکیل مدافع

دعوت وکلا به مقاومت در برابر هجمه‌های وارده به استقلال وکیل و کانون وکلادر مراسم گرامیداشت سالروز وکیل مدافع

مراسم گرامیداشت شصت و یکمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و فرا رسیدن هفتم اسفند - روز وکیل مدافع - عصر روز یک‌شنبه در آمفی تئاتر وزارت کشور برگزار شد و طی آن سخنرانان از جامعه‌ی وکالت خواستند در برابر هجمه‌های اخیر به کانون‌های وکلا مقاومت کنند

دعوت-وکلا-به-مقاومت-در-برابر-هجمه‌های-وارده-به-استقلال-وکیل-و-کانون-وکلادر-مراسم-گرامیداشت-سالروز-وکیل-مدافع وکیل 

مراسم گرامیداشت شصت و یکمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و فرا رسیدن هفتم اسفند - روز وکیل مدافع - عصر روز یک‌شنبه در آمفی تئاتر وزارت کشور برگزار شد و طی آن سخنرانان از جامعه‌ی وکالت خواستند در برابر هجمه‌های اخیر به کانون‌های وکلا مقاومت کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این مراسم گودرز افتخارجهرمی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با تبریک فرا رسیدن روز وکیل مدافع گفت: استقلال کانون وکلای دادگستری یکی از ثمرات حکومت قانون در دوران حکومت ملی است که امسال شصت و یکمین سال آن را جشن می‌گیریم.

وی با تاکید بر اینکه استقلال وکیل بدون استقلال کانون وکلا امکان‌پذیر نیست، اظهارکرد: در واقع استقلال وکیل تضمینی برای حکومت قانون است و یک الزام بین‌المللی است.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز خاطرنشان کرد: حضور در جلسه دادرسی و دفاع از موکل اگرچه ظاهرا امر دفاع است اما روح وکالت است و وکیل باید بتواند بدون نگرانی و ترس از فشار یا تهدید، به وظیفه خود عمل کند و دفاع موثر به عمل آورد.

افتخارجهرمی تصریح کرد: این مهم هنگامی تامین می‌شود که وکیل وابسته به یک کانون مستقل باشد در واقع استقلال کانون و وکیل صرفا یک ضرورت صنفی و حرفه‌ای نیست بلکه مبتنی بر مصلحت اجتماعی است و استقلال وکیل بر دفاع موثر، سازوکاری برای تضمین حق دادرسی عادلانه و منصفانه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم دادگستری و نیز وکلا، لایحه جامع وکالت رسمی است که موادی از آن استقلال کانون وکلای دادگستری را مورد هجمه قرار داده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمیسیون فرعی لوایح دولت این مواد نگران‌کننده را تغییر داد به نحوی که در حال حاضر این نگرانی برطرف شده است و امید است که کمیسیون اصلی بررسی لوایح دولت و مجلس شورای اسلامی نیز این تغییرات تصویب شود تا خدشه‌ای به کانون وکلا و وکیل وارد نشود.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز تاکید کرد: ‌استقلال کانون‌های وکلای دادگستری با اتحاد همه وکلا از هرگونه خدشه مصون خواهد ماند.

افتخارجهرمی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز، یادآور شد: یکی از اقدامات اخیر، برگزاری همایش بررسی تاریخی و حقوقی خلیج‌فارس با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی در اول اسفند ماه بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و تلویزیون داشت. در این همایش عده‌ای از اعضای هیات مدیره‌های کانون وکلای تاجیکستان و افغانستان به دعوت کانون وکلای دادگستری مرکز حضور داشتند و درباره مباحث تاریخی و نیز مسائل مربوط به خلیج‌فارس بحث و گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات اخیر در سال جاری، برگزاری مراسم تحلیف 431 نفر از کارآموزان وکالت در نهم تیر و نیز برگزاری مراسم تحلیف 241 نفر از کارآموزان وکالت در هشتم دی ماه بود.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه از اقدامات دیگری که از سوی کانون مرکز انجام شد تاسیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی کانون وکلای مرکز بود که در دوره بیست و ششم هیات مدیره کانون مرکز تشکیل شده است، اظهار کرد: این مرکز آموزشی در دوره کاردانی پودمانی و ترمی در رشته‌های ارشاد و معاضدت قضایی، حقوق قضایی با گرایش حقوق ثبتی و غیره دانشجو می‌پذیرد و در حال حاضر 323 دانشجو دارد.

افتخارجهرمی در پایان گفت:‌ کتاب دوم 100 مقاله از 100 وکیل به همت کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز به چاپ رسیده است و علاقمندان با مراجعه به کتابخانه کانون مرکز می‌توانند این کتاب را تهیه کنند. همچنین گزارش کارهای انجام شده در دوره بیست و هفتم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز تحت ویژه‌نامه‌ای در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم دکتر ناصر کاتوزیان، با تبریک روز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و نیز تبریک فرا رسیدن روز وکیل مدافع، گفت: این مراسم فقط جشن نیست بلکه روز مقاومت، روز اعتراض و روز شکیبایی است و من همه شما عزیزان را به مقاومت دعوت می‌کنم.

وی تاکید کرد: شرط نخست برای توفیق در این مبارزه، اتحاد و همبستگی است و اگر بنا باشد در مقابل کانون وکلا شبهه‌هایی مخصوص انشعاب کند ما به نتیجه نخواهیم رسید در واقع حال که ما با حملات بیرونی روبرو هستیم باید از درون همانند برادر با همدیگر متحد باشیم و سخت کوشش کنیم.

در ادامه این مراسم دکتر علی آزمایش، استاد دانشگاه اظهار کرد: تمام 43 سالی که بنده تدریس می‌کنم حقوق آموزش‌های خشکی را به دنبال داشته که مغز انسان را به طرف خشکی می‌برد لذا ما می‌توانیم این خشکی را با کمک ادبیات و موسیقی تلفیق کنیم.

در پایان این مراسم از قاسم کمیلی، عضو کمیسیون صدور پروانه از سال‌های 70 تا 76 و نیز عضو کمیسیون کارآموزی از سال‌های 88 تا 91 از سوی افتخارجهرمی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز و نیز نواب هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخشی از این مراسم سالار عقیلی آهنگ «راز و نیاز» را اجرا کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.