×

افزایش 167 درصدی صدور سند برای اراضی موات

افزایش 167 درصدی صدور سند برای اراضی موات

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افزایش 167 درصدی صدور سند برای اراضی موات در هفت ماهه نخست امسال خبر داد

افزایش-167-درصدی-صدور-سند-برای-اراضی-موات

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افزایش 167 درصدی صدور سند برای اراضی موات در هفت ماهه نخست امسال خبر داد.

اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی - ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری - سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است - اعلام نتایج آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - استخدام در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ،  پورتال شناسه ملی اشخاص حقوقی راه اندازی شد - اقاله و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی 

 امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی، با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دستگاهی است که همه مردم به آن مرتبط هستند و این دستگاه به آحاد مردم خدمت‌رسانی می‌کند اظهار کرد: سازمان ثبت در اصلاح فرایند‌های خدمت‌رسانی و تحول اداری در سنوات اخیر پیشتاز بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: این اقدامات باعث کاهش ده‌ها میلیون مراجعه سالانه متقاضیان به ادارات شده و شفاف‌سازی بسیار خوبی در خدمت‌رسانی ایجاد شده است و به همین نسبت شاهد کاهش فساد اداری و تخلفات بودیم.

اعلام تعرفه حق التحریر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق 1394 - نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق - دفاتر ازدواج و طلاق در قانون جمایت خانواده - مزایای تنظیم اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمی - هشدار نسبت به کلاهبرداری از دفاتر اسناد رسمی - قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران - بررسی ابعاد کفالت در دفاتر اسناد رسمی - هزینه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی سالانه افزایش می یابد - فعالیت های دفاتر اسناد رسمی فراتر از تنظیم سند رسمی بیع است 

وی ادامه داد: همچنین سازمان ثبت با توجه به ارائه خدمات بهینه به مردم، به عنوان اولین دستگاه، آمادگی خود را در راستای اجرای حسابداری تعهدی در کشور اعلام کرده است.

تویسرکانی با اشاره به ارائه 30 میلیون و 66 هزار خدمت در هفت ماه گذشته سال 94 افزود: از این تعداد، 86 درصد خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شده است. همچنین در هفت ماه اخیر، یک میلیون و 741 هزار و 564 سند مالکیت صادر شده که نسبت به سال گذشته، هشت درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از افزایش 14 درصدی صدور اسناد اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: در هفت ماه نخست امسال، چهار هزار و 648 سند در ارتباط با اراضی کشاورزی صادر شده است که این رقم در حوزه اسناد اراضی ملی به پنج‌ هزار و 10 سند می‌رسد و حاکی از رشد یک درصدی در مدت مشابه سال گذشته است.

اقامه و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی - بیش از 11 هزار بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق - قانون تشکیل دفاتر اسناد رسمی - مهر و تابلو و آدرس دفاتر اسناد رسمی - نتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی

تویسرکانی اضافه کرد: نسبت به اراضی موات نیز در هفت ماه گذشته از سال جاری، 304 سند مالکیت برای دولت صادر شده که حاکی از افزایش 167 درصدی است. همچنین در حوزه مسکن مهر 35 هزار و 971 سند صادر شده است.

معاون رئیس قوه‌قضائیه در ادامه با اشاره به اسناد صادر شده در دفاتر اسناد رسمی گفت: در هفت ماهه گذشته، هفت میلیون و 531 هزار و 182 سند رسمی برای مردم در دفاتر اسناد رسمی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی از صدور دو میلیون و 39 هزار و 508 سند خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی خبر داد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش 13 درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته تویسرکانی در هر ماه به طور متوسط، 152 سند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است که بیشتر اسناد در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کمترین اسناد نیز در استان‌های ایلام و خراسان شمالی تنظیم شده‌اند.در تهران نیز به طور متوسط در هر دفترخانه، 147 سند تنظیم شده است.

تغییر شناسه کاربری و رمز عبور دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور - وکالتنامه های تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و ایراد به آن ها در دادگاه ها - شایع ترین تخلف در دفاتر اسناد رسمی - آیین نامه اجرایی قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: بیشترین اسناد خرید و فروش در استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس و کمترین اسناد نیز در ایلام و کهگیلویه و بویر‌احمد صادر شده است.

وی ادامه داد: در 16 درصد اسناد، یک طرف سند اشخاص حقوقی بودند و در هفت ماهه امسال، 22 هزار و 773 سند برای اتباع خارجی صادر شده که بیشتر آنها مربوط به تعهد‌نامه و وکالت و یک هزار و 585 مورد نیز مربوط به سند خرید و فروش بوده است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.