×

مسئولیت های مدنی در جامعه افزایش یابد

مسئولیت های مدنی در جامعه افزایش یابد

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت در قانون اساسی تاکید شده که هیچ‌کس حق ندارد در خدمت حزب، جناح یا خواسته شخصی خود باشد، بلکه خدمت به مردم باید هدف اصلی باشد

مسئولیت-های-مدنی-در-جامعه-افزایش-یابد

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: در قانون اساسی تاکید شده که هیچ‌کس حق ندارد در خدمت حزب، جناح یا خواسته شخصی خود باشد، بلکه خدمت به مردم باید هدف اصلی باشد.

 سام سوادکوهی طی سخنانی در همایش سالروز تاسیس بسیج حقوقدانان در ایلام با بیان اینکه در تاریخ اسلام جز حقانیت چیزی پیدا نمی‌شود و کسی که با حق مبارزه می‌کند قطعاً شکست خواهد خورد، اظهار کرد: اگر قرار است کاری انجام شود باید بر مبنای حق و رعایت حقوق صورت بگیرد. حرکت سال 1357 بر اساس حق صورت گرفت و نتیجه آن تشکیل نظام پربرکت جمهوری اسلامی بود.

سوادکوهی با بیان اینکه در مسیر حق، خدا و رسولش کمک‌کار خواهند بود، خاطرنشان کرد: قانون اساسی سال 1358 شکل گرفت و طبق اصل 56 حاکمیت مطلق از آن خدا است و خداوند انسان را بر سرنوشت خود حاکم کرده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: قانون اساسی کار مهمی که انجام داده این است که محور حق را مبتنی بر باور و اعتقاد مردم ایران و نظام اسلامی تشکیل داده و حکومت حق و عدل قرآنی در نظام ما حاکم است.

وی با تاکید بر اینکه در قانون اساسی ما مردم سرنوشت خود را با انتخابات و انتخاب فرد اصلح تعیین می‌کنند و این یعنی حکومت مردم بر مردم که حرکت در راه حق و حقانیت را نشان می‌دهد، تصریح کرد: در قانون اساسی ما تاکید شده که هیچ‌کس حق ندارد در خدمت حزب، جناح یا خواسته شخصی خود باشد و خدمت به مردم باید هدف اصلی باشد.

سوادکوهی با اشاره به اینکه در اصل 6 قانون اساسی جمهوری اسلامی بر کرامت و ارزش انسانی تاکید جدی شده و هر جامعه‌ای بر این محور حرکت کند قطعاً موفق خواهد شد، تصریح کرد: این مملکت بدون حفظ و رعایت کرامت و ارزش انسانی به‌جایی نمی‌رسد و مهم‌ترین اهرم برای رسیدن به توسعه پایدار حفظ کرامت انسانی است.

سوادکوهی گفت: ضروری است که مسئولیت‌های مدنی در جامعه افزایش پیدا کند و این باید مورد توجه جدی قرار گیرد و حقوقدانان در این زمینه باید نقش‌آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: در انتخابات باید فرد اصلح انتخاب شود تا کمک‌کار نظام باشند و ان‌شاءالله با حضور گسترده مردم شاهد انتخاباتی پرشور خواهیم بود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.