×

مهمترین وظیفه قوه قضاییه مدیریت پیشگیری از جرائم انتخاباتی است

مهمترین وظیفه قوه قضاییه مدیریت پیشگیری از جرائم انتخاباتی است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت تمام فعالیت‌ها، وقایع و اتفاقات در زمینه انتخابات در سراسر استان توسط دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی مورد رصد قرار می گیرد و اشراف اطلاعاتی خوبی در این زمینه داریم

مهمترین-وظیفه-قوه-قضاییه-مدیریت-پیشگیری-از-جرائم-انتخاباتی-است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمام فعالیت‌ها، وقایع و اتفاقات در زمینه انتخابات در سراسر استان توسط دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی مورد رصد قرار می گیرد و اشراف اطلاعاتی خوبی در این زمینه داریم.

 یدالله موحد در جلسه با دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: رصد فضای انتخابات از طرف قوه قضائیه منافاتی با نظارت شورای نگهبان و اختیارات و وظایف وزارت کشور ندارد و مهمترین وظیفه دستگاه قضایی مدیریت پیشگیری از جرائم انتخاباتی با مشارکت تمام نهادهای مرتبط در انتخابات است.

وی با بیان اینکه اصل حاکمیت قانون در فرآیند برگزاری انتخابات مورد تاکید دستگاه قضایی است، تصریح کرد: با جرائم انتخاباتی به صورت سریع، قاطع و قانونمند برخورد خواهیم کرد؛ زیرا سلامت و امنیت انتخابات در گرو تدبیر صحیح و برخورد قضایی با جرائم انتخاباتی و اطلاع رسانی عمومی در این زمینه است.

موحد با بیان اینکه مسئولان قضایی سراسر استان باید در برخورد با جرائم انتخاباتی برابر قانون عمل کرده و عملکرد آنان منطقی و قابل دفاع باشد، تاکید کرد: علائق و گرایشات سیاسی نباید تاثیری در اتخاذ تصمیمات و اقدامات قضایی داشته باشد و برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم مورد نظر دستگاه قضایی است.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان اعلام کرد: وظیفه قانونی مسئولان قضایی سراسر استان حمایت و پشتیبانی از همه دست اندرکاران انتخابات اعم از مجریان، ناظرین و اعضای صندوق و تصمیمات قانونی آنهاست و تا زمانی که دست اندرکاران انتخابات از مقررات قانونی تخطی نکرده اند و طبق وظایف قانونی خود عمل می‌کنند، مورد حمایت دستگاه قضایی خواهند بود.

موحد با بیان اینکه از تمام کاندیداهای انتخابات حمایت قضایی خواهیم کرد، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد که داوطلبین در فضای تبلیغات انتخاباتی تخریب و مظلوم واقع شوند، ضمن آنکه تمام فعالیت ها، وقایع و اتفاقات در زمینه انتخابات در سراسر استان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی مورد رصد قرار می‌گیرد و اشراف اطلاعاتی خوبی در این زمینه داریم.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: رصد فضای انتخابات از طرف قوه قضائیه منافاتی با نظارت شورای نگهبان و اختیارات و وظایف وزارت کشور ندارند و مهمترین وظیفه دستگاه قضایی مدیریت پیشگیری از جرائم انتخاباتی با مشارکت تمام نهادهای مرتبط در انتخابات است.

موحد برگزاری چنین جلساتی با حضور کلیه مقامات قضایی استان را اثربخش دانست و افزود: جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی به صورت مستمر در سراسر حوزه های قضایی استان تشکیل می‌شود.

در ادامه این جلسه دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گفت: در جهت پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی، فضای مجازی مورد رصد قرار خواهد گرفت.

دادخدا سالاری اظهار کرد: در بررسی‌های آماری به‌عمل آمده بطور کلی وضعیت امنیتی استان کرمان نسبت به سال گذشته مطلوب تر شده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.