×

دادستانی تهران راهکارهای جدیدی برای پیشگیری از جرم داشته است

دادستانی تهران راهکارهای جدیدی برای پیشگیری از جرم داشته است

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تأکید بر نقش مدعی‌­العموم در پیشگیری از وقوع جرم، بر اهتمام دادستانی تهران نسبت به تقویت این نقش تصریح و اعلام کرد دادستانی تهران در سال جاری برنامه­‌ها و راهکارهای جدیدی را برای امر پیشگیری از وقوع جرم در پیش گرفته است

دادستانی-تهران-راهکارهای-جدیدی-برای-پیشگیری-از-جرم-داشته-است وکیل 

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تأکید بر نقش مدعی‌­العموم در پیشگیری از وقوع جرم، بر اهتمام دادستانی تهران نسبت به تقویت این نقش تصریح و اعلام کرد: دادستانی تهران در سال جاری برنامه­‌ها و راهکارهای جدیدی را برای امر پیشگیری از وقوع جرم در پیش گرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جلسه دادستان عمومی و انقلاب تهران با قضات ناحیه­‌ی 25 دادسرای عمومی و انقلاب تهران (امور سرپرستی)، پنجم خرداد در محل سالن اجتماعات این ناحیه دادسرا برگزار شد و جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، نقش دادستان را در چهار حوزه مختلف تشریح کرد.

وی با تأکید بر نقش مدعی‌­العموم در پیشگیری از وقوع جرم، بر اهتمام دادستانی تهران نسبت به تقویت این نقش تصریح و اظهار کرد: دادستانی تهران در سال جاری برنامه­‌ها و راهکارهای جدیدی را برای امر پیشگیری از وقوع جرم در پیش گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران مقابله با جرایم را نقش دوم دادستان برشمرد و با تأکید بر این وظیفه‌­ی ذاتی مدعی‌العموم، به جدیت دادستانی در برخورد و مقابله با جرایم و مبارزه با مجرمان و مفسدان تأکید کرد.

جعفری دولت­‌آبادی نقش نظارتی دادستان به عنوان وجهه سوم برشمرد و بر ضرورت تقویت این نقش از طریق نظارت مدععی‌العموم بر تصمیمات قضات تحقیق، زندان، احکام محاکم و اقدامات ضابطان دادگستری تأکید کرد.

وی حضور فعال و مؤثر سرپرستان نواحی و اقدام مؤثر آن­ها در پرونده‌­ها را لازمه­‌ی تقویت این نقش دانست.

دادستان تهران وجهه چهارم سمت دادستانی را، جنبه حمایتی آن دانست که اغلب مغفول مانده است.

وی با این توضیح که مردم و جامعه اغلب چهره‌­ی سخت و خشنی از دادستان در نظر دارند که صرفاً در امر مقابله با جرایم فعال است و کم­تر به چهره­‌ی حمایتی توأم با عطوفت دادستان در حمایت از برخی اقشار جامعه مانند محجوران، زنان بی­‌سرپرست و بد­سرپرست، اطفال، ایتام و غایبین توجه دارند، اظهار داشت: این بخش از وظایف دادستان که به دادسرای سرپرستی تهران (ناحیه­‌ی 25) محول شده است، از اهمیت مضاعفی برخوردار است؛ چرا که دادستان متولی و متکفل امور افراد نیازمند به حمایت است و وظیفه دارد در جهت احیای حقوق آنان گام بردارد.

جعفری، حضور اجتماعی دادستان را امری ضروری دانست که مطالبه­‌ی عموم است و می­‌تواند ارتباطی تنگاتنگ با حوزه‌­های مقابله، پیشگیری، نظارتی و حمایتی داشته باشد.

جعفری در ادامه، لزوم تحول در ابعاد مختلف دادستانی تهران را امری ضروری دانست و یکی از جهات تحول را، تغییر در رفتار با مردم و تلاش در جهت ایجاد رضایت­‌مندی در مراجعان اعلام و اظهار کرد: فرایندها باید به گونه‌­ای ­طراحی شود که دسترسی مردم به مراجع قضایی و از جمله دادستان و قضات دادسرای تهران، میسر و هموار و مسیر دادرسی­‌ها کوتاه شود؛ به گونه‌ای که سرعت در رسیدگی و کیفیت تحقیقات را با چالش مواجه نسازد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران تأکید کرد که نتیجه بازبینی در فرایندهای موجود، باید برخورد عادلانه و احقاق حق باشد و موجبات تقویت احساس رضایت­‌مندی عمومی را فراهم سازد.

در ادامه، فرحناز خسروشاهی، معاون دادستان و سرپرست ناحیه­‌ی 25 دادسرای تهران، از اهمیت این ناحیه­‌ی دادسرا در امر احقاق حقوق محجوران، افراد بی‌سرپرست و بد­سرپرست، حفظ اموال، بلاصاحب و اداره­‌ی امور غایبان یاد کرد و ضمن تشریح برخی فعالیت­‌های این ناحیه در حوزه پیشگیری، به برخی اقدامات مهم دادسرای تحت تصدی خود شامل غربالگری پرونده‌­ها اشاره و اظهار کرد: در راستای اعلام حجر یا رفع حجر، افزون بر ارجاع امر به پزشکی قانونی، قضات این ناحیه­‌ی دادسرا ورود ماهوی کرده و نقش واقعی مدعی‌العموم در این عرصه را پر رنگ کرده­‌اند.

وی، تحول در ساختار مالی و اداری، بخش نمایندگان و واحد تحقیق و حسابرسی پرونده‌­ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دادسرای امور سرپرستی خواند و رفع کمبود کادر قضایی دادسرا را از جمله مطالبات این ناحیه دادسرا برشمرد.

در ادامه نیز قضات ناحیه­‌ی 25 دادسرای تهران در خصوص وضعیت شعب تحت تصدی و مشکلات خود توضیحاتی ارائه کردند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.