×

کمک به زوج های ناباروری باعث توقف خرید و فروش کودکان می شود؟

کمک به زوج های ناباروری باعث توقف خرید و فروش کودکان می شود؟

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت هر چند موضوع خرید و فروش کودکان در کشور فقط به صورت موردی مشاهده می شود اما این سازمان برای کمرنگ کردن این موضوع برنامه هایی از جمله برنامه هایی به کمک دانشگاه ها برای زوج های نابارور دارد

کمک-به-زوج-های-ناباروری-باعث-توقف-خرید-و-فروش-کودکان-می-شود؟

 رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هر چند موضوع خرید و فروش کودکان در کشور فقط به صورت موردی مشاهده می شود اما این سازمان برای کمرنگ کردن این موضوع برنامه هایی از جمله برنامه هایی به کمک دانشگاه ها برای زوج های نابارور دارد.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: برای کمرنگ کردن و متوقف کردن پدیده خرید و فروش موردی در کشور درحال انجام دادن یک کار علمی با همکاری اساتید دانشگاه و کارشناسان بهزیستی برای زوج های نابارور هستیم تا مادرانی که به دلایل پزشکی امکان انعقاد نطفه در آنان وجود ندارد آنان را به بحث رحم اجاره ای تشویق کنیم ، البته برای کسانی که آمادگی این کار را دارند و می توانند این کار را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: بدیهی است تمام ضوابط علمی ، کارشناسی ، حقوقی و قضایی در این بحث رعایت خواهد شد و بعد از آنکه رحم اجاره گرفته شد و نطفه منعقد شد، جنین به مادر اصلی انتقال پیدا می کند تا مرحله رشد بعدی آنجا صورت گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص برخورد با خریداران کودک نیز گفت: تنها قوه قضاییه و دادستانی می تواند در این موارد دخالت کند ، ما صرفا در جایی که اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهند، این اطلاعات را منتقل می کنیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: ما در صورت اطلاع از خرید و فروش کودک نیز اگر بخواهیم به خانه ای یا مکانی ورود پیدا کنیم باید از قوه قضاییه مجوز بگیریم و البته این امر صحیح هم هست.

وی اظهار داشت: حتی واگذاری کودکان از مراکز بهزیستی نیز باید با مجوز قوه قضائیه باشد و اگر مجوز این نهاد نباشد حتی نسبت به پذیرش کودکان در مراکز بهزیستی هم نمی توانیم اقدام کنیم .

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: حتی برای جابجایی کودکان شیرخوار از مراکز بهزیستی از استانی به استان دیگر به مجوز قوه قضاییه نیاز است و قانون این مساله را مشخص کرده است .

محسنی بندپی تاکید کرد: شاید خرید و فروش کودکان به صورت موردی پیدا شود اما اینگونه نیست که بگوییم افرادی کارشان این است و به دنبال این هستند که خرید و فروش کودک داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه چرا افرادی اقدام به خرید کودکان می کنند، گفت: زوج های ناباروری هستند که متقاضی پذیرش سرپرستی یک کودک هستند و از سوی دیگر تقاضاهای سرپرستی کودکان بهزیستی، بیشتر از کودکان حاضر در مراکز بهزیستی است. این یک نیاز هست و تقاضای پذیرش سرپرستی کودک در جامعه ما وجود دارد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد : بنابراین ما باید در چند جهت کار کنیم به آن معنا که از یک سو زوج های نابارور -چه زن و چه مرد- را با استفاده از علم پزشکی به افراد بارور تبدیل کنیم و از سوی دیگر فرآیند واگذاری کودکان به زوج های نابارور باید تسهیل شود. باید از راه هایی مانند بحث رحم اجاره ای و همچنین از همه تکنولوژی و تخصص و علم روز استفاده کنیم تا بتوانیم مشکلات فرزند آوری را در خانواده ها به لحاظ علمی برطرف کنیم.

منبع : خبر آن لاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.