×

راه اندازی دفتر حمایت از نوآوری در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد

راه اندازی دفتر حمایت از نوآوری در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد

دفتر حمایت از نوآوری و انتقال فناوری (TISC) با همکاری WIPO در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت راه اندازی شد

راه-اندازی-دفتر-حمایت-از-نوآوری-در-مرکز-مالکیت-معنوی-سازمان-ثبت-اسناد

دفتر حمایت از نوآوری و انتقال فناوری (TISC) با همکاری WIPO در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت راه اندازی شد.

محمد حسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به راه اندازی دفتر حمایت از نوآوری در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد گفت: با توجه به اهداف و وظایف سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) در پیشبرد، ارتقاء و حمایت مالکیت معنوی و ارائه کمک‌های فنی و حقوقی به کشورهای عضو سازمان مذکور بنا به درخواست کشورهای عضو  اجرای پروژه ایجاد دفاتر حمایت از نوآوری و انتقال فناوری (TISC)  عملا از سال 2014 میلادی در زمره فعالیت های سازمان جهانی مالکیت فکری جای گرفت.

وی اظهار کرد: دفاتر حمایت از نوآوری و انتقال فناوری (TISC)  به مخترعین، مبتکرین و فناوران امکان دسترسی آسان به فناوری اطلاعات و ارائه مشاوره در کلیه زمینه‌های فرآیندهای چرخه خلاقیت از مرحله تولید فکر (ایده)، ثبت و حمایت حقوقی تا تجاری سازی محصول را می‌دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اهمیت این پروژه و پیگیری‌های بعمل آمده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (مرکز مالکیت معنوی) بمنظور ظرفیت سازی و توانمندسازی بخش‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور و بهره وری حداکثری از نوآوری و فناوری‌ها و تجاری سازی آنها مدتی است تأسیس دفتر TISC در قالب پروژه مشترک دوساله با WIPO در این مرکز رقم خورده است.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت گفت: در این رابطه در خرداد ماه سال جاری کارگاه ملی آموزشی دو روزه ای تحت عنوان افزایش ظرفیت و سرعت بررسی، جذب، انطباق و تجاری سازی فناوری از طریق ساختارهای کوچک و مرکزی (Hub & Spoke) با همکاری (WIPO) و بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه تربیت مدرس با حضور محققین و پژوهشگران و نمایندگان مراکز علمی و تحقیقاتی کشور و تعدادی از پارک‌های علم و فناوری و همچنین دانشجویان، اساتید و مخترعین و... برگزار شد.

کیانی ادامه داد: در این کارگاه دو روزه، مباحث مربوط به ارزیابی اکو سیستم فناوری و نوآوری و امکان بهره وری و تجاری سازی فناوری‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در خصوص ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی در راستای ارائه خدمات مربوط به تجاری سازی مطالب بسیار ارزنده ای ارائه گردید ونیز تجارب دیگر کشورها در ارتباط با راه اندازی ساختار مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این کارگاه پرسشنامه‌هایی در ارتباط با ارزیابی اکو سیستم فناوری و نوآوری در اختیار نمایندگان مراکز علمی و تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، دفاتر رشد و پژوهشی دانشگاهی قرار گرفت و متعاقباً از سوی متخصصان اعزامی از سوی WIPO ارزیابی و ظرفیت سنجی لازم برای راه اندازی ساختار مذکور با توجه به اقبال مراکز R & D انجام گرفت.

این مقام مسئول اظهار کرد: در راستای اجرای این پروژه مهم تصمیم گرفته شد کارگاه آموزشی دیگری تحت عنوان دسترسی به فن آوری و ایجاد مرکز پشتیبانی از نوآوری و فناوری (TISC) از تاریخ 17 لغایت 19 آبان ماه 1395 با حضور سه نفر از کارشناسان عالی رتبه WIPO و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی و پژوهشی کشور، برگزار گردد.

کیانی اضافه کرد: هدف از برگزاری کارگاه دسترسی به فن آوری و ایجاد مرکز پشتیبانی از نوآوری و فناوری این است که با همکاری وایپو ساختارهای انشعابی برای ارائه خدمات تجاری سازی و پشتیبانی از نوآوری و فناوری در مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در قالب TISC شکل گرفته و با ظرفیت سازی نهادهای ایجاد شده امکان ارائه خدمات مربوط به صاحبان فکر و اندیشه بویژه مخترعین و مبتکرین به نحو مؤثر در مراکز دانشگاهی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور فراهم شود.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.