×

فعالیت 220 واحد مراقبت سلامت در زندان های کشور

فعالیت 220 واحد مراقبت سلامت در زندان های کشور

رییس سازمان‌ زندان‌ها ضمن اعلام آخرین وضعیت عملکرد این زمان‌ها در خصوص کاهش آمار مصرف سیگار در بین زندانیان، از فعالیت 220 واحد مراقبت سلامت در زندان‌های کل کشور خبر داد

فعالیت-220-واحد-مراقبت-سلامت-در-زندان-های-کشور

رییس سازمان‌ زندان‌ها ضمن اعلام آخرین وضعیت عملکرد این زمان‌ها در خصوص کاهش آمار مصرف سیگار در بین زندانیان، از فعالیت 220 واحد مراقبت سلامت در زندان‌های کل کشور خبر داد.

دکتر اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با «حمایت» در خصوص اقدامات موثر در زمینه بهداشت زندانیان توسط سازمان زندان‌ها، اظهارکرد: امسال شاهد افزایش بیش از 13 درصدی افراد تحت پوشش متادون و سم‌زدایی از جامعه هدف 44 هزار نفری هستیم که در تا پایان سال گذشته، 49  هزار و 866 نفر تحت پوشش این امر قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در 5 ماهه امسال مرکز درمان اعتیاد و نگهدارنده با متادون به 168 مرکز توسط سازمان افزایش یافته است، گفت: همچنین ما شاهد افزایش میزان سم‌زدایی هستیم به طوری که در سال گذشته بالغ بر یک صد و 50 هزار مورد سم‌زدایی در زندان‌های کشور انجام شده است.

  افزایش تعداد رخشویخانه مکانیزه در زندان‌ها

رییس سازمان زندان‌ها ادامه داد:  در حال حاضر در زندان‌های کشور 220 واحد مراقبت سلامت در بدو ورود به زندان (قرنطینه) وجود دارد که این امر نیز رو به افزایش است.

جهانگیر با بیان اینکه شاهد افزایش تعداد رخشویخانه مکانیزه در زندان‌های با جمعیت میانگین بیش از 500 نفر هستیم که باید بگویم این امر بسیار در بهداشت مهم و موثر است، افزود: تعداد زندان‌های مجهز به سیستم دفع بهداشتی فاضلاب نیز افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در زندان‌های کشور، موضوع کنترل ساس، کک، سوسری و سایر حشرات موذی با بهسازی محیط، مجهز کردن تخت‌ها به فنس فلزی، سم‌پاشی موثر و به موقع، کلرزنی آب آشامیدنی و اندازه‌گیری دوره‌ای با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و دفع بهداشتی پسماند‌های خشک و تر نیز صورت گرفته است.

کاهش موفق میزان مصرف سیگار در زندان‌های کشور

رییس سازمان زندان‌ها بیان کرد: کسب نخستین مجوز بهداشتی تاسیس و بهره‌برداری از وزارت بهداشت جهت راه‌اندازی “مرکز بهداشت کار و معاینات شغلی” زندانیان در سطح زندان‌های کشور توسط زندانی‌ مرکزی مشهد صورت گرفته است.

جهانگیر بیان کرد: کاهش 10 درصدی تعداد کارگاه‌های دارای وضعیت ایمنی غیرقابل قبول در زندان‌های کشور از رقم 40 درصدی سال 93 به 30 درصدی در سال 94 رسیده است.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش موفق میزان مصرف سیگار در زندان‌های کشور هستیم به طوری که از حدود 21 هزار باکس روزانه به 7 هزار باکس روزانه رسیده‌ایم؛ درواقع پیرو کاهش درصد زندانیان سیگاری موضوع سهمیه‌بندی‌های هدفمند و فعالیت‌ کلینیک مشاوره و ترک سیگار در زندان‌های کشور صورت گرفته است.

 8 واحد بادی اسکنردر برخی زندان‌های کشور

رییس سازمان زندان‌ها بیان کرد: شاهد کاهش 31 درصدی مصرف سیگار با کنترل منطقی دخانیات زندانیان هستیم به طوری که شیوع مصرف سیگار از بیش از 70 درصد در سال‌های گذشته  به  39 درصد در پایان سال 94 رسیده است که این امر یکی از اقدامات موثر محسوب می‌شود. جهانگیر ادامه داد: توانستیم پروانه اشتغال از سازمان انرژی اتمی برای تعداد 8 واحد بادی اسکنردر برخی زندان‌های کشور را با موفقیت اخذ کنیم. وی با بیان اینکه مشاوره‌های روانشناسی جهت رفتار‌های پرخطر و زندانیان نیازمند صورت می‌گیرد به طوری که در 5 ماهه امسال، 92 هزار و 416 نفر ساعت مشاوره دریافت کردند، گفت: ارائه خدمات مشاوره روانشناختی و تحت پوشش قرار دادن تعداد 32 هزار و 548 نفر از اموری است که سازمان زندان‌ها با جدیت دنبال کرده و آن را عملیاتی کرده است. رییس سازمان زندان‌ها همچنین از ارائه خدمات روان درمانی اقامتی و تحت پوشش قرار دادن 32 هزار و 299 نفر و گسترش مراکز روان درمانی خبر داد و اظهارکرد: در حال حاضر 92 مرکز دارای ارائه خدمات روان درمانی هستند .

جهانگیر افزود: تاکنون خدمات روانپزشکی به 40 هزار و 858 در زندان‌های کشور صورت گرفته است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.