×

شهادت دروغ دو سال حبس دارد

شهادت دروغ دو سال حبس دارد

مطابق ماده 650 از کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هر کس در دادگاه نزد مقامات رسمی شهادت دروغ بدهد، به سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یا به یک میلیون و پانصد هزار تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد

شهادت-دروغ-دو-سال-حبس-دارد

مطابق ماده 650 از کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هر کس در دادگاه نزد مقامات رسمی شهادت دروغ بدهد، به سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یا به یک میلیون و پانصد هزار تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

 پرسش مخاطب درباره شهادت دروغ این است:

با سلام اگر کارفرمایی به کارگرش دستمزد ندهد و بعد از شکایت کارگر و اثبات کارگری کارفرما محکوم به پرداخت شود آیا کارفرما میتواند با استفاده از شهادت دروغ تعدادی پرسنل ادعای این کند که پرداخت کرده به صورت دستی و هیچ مدرک کتبی از جمله رسید یا فیش حقوقی یا واریز بانکی ندارد؟ آیا دادگاه با شهادت چند نفر بدون مدرک مستند ادعای کارفرما را تایید میکند و اصلا در مواردی که بحث مالی و پولی وجود دارد شهادت افراد دیگر قابل استناد هست؟ ممنون.

پاسخ کارشناسان :

امکان ادای شهادت وجود خواهد داشت؛ لکن شما نیز می توانید خلاف ادعای شهود را نیز اثبات نمایید.

از طرف دیگر مطابق ماده 650 از کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هر کس در دادگاه نزد مقامات رسمی شهادت دروغ بدهد، به سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یا به یک میلیون و پانصد هزار تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

تبصره: مجازات مذکور در این ماده علاوه بر مجازاتی است که در باب حدود و قصاص و دیات برای شهادت دروغ ذکر گردیده است.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.