×

ارتباط ایران با 190 کشور از طریق اینترپل ، برجام تاثیری در ارتباط بیشتر ایران با پلیس جهانی نداشته است

ارتباط ایران با 190 کشور از طریق اینترپل ، برجام تاثیری در ارتباط بیشتر ایران با پلیس جهانی نداشته است

رئیس پلیس بین الملل ناجا درباره اینکه آیا فضای برجام تغییری در ارتباطات اینترپل ایجاد کرده یا خیر، گفت ما در اوج تحریم‌ها نیز ارتباط خوبی با کشورهای دنیا داشتیم و پس از برجام نیز این ارتباط حذف نشد و از این رو برای ما تغییری نداشته است

ارتباط-ایران-با-190-کشور-از-طریق-اینترپل-،-برجام-تاثیری-در-ارتباط-بیشتر-ایران-با-پلیس-جهانی-نداشته-است

رئیس پلیس بین الملل ناجا درباره اینکه آیا فضای برجام تغییری در ارتباطات اینترپل ایجاد کرده یا خیر، گفت: ما در اوج تحریم‌ها نیز ارتباط خوبی با کشورهای دنیا داشتیم و پس از برجام نیز این ارتباط حذف نشد و از این رو برای ما تغییری نداشته است.

 سردار رضوانی در حاشیه نشست قضات با پلیس ببن الملل ناجا در جمع خبرنگاران گفت: در مورد مجرمانی که در خارج از کشور هستند، خوشبختانه 70 درصد از پرونده‌هایی که به ما اعلام شده را توانستیم، ردیابی شناسایی یا دستگیر کنیم که از این تعداد ما درصدی را موفق شدیم که استرداد کنیم.

رضوانی ادامه داد: استرداد به اراده سیاسی و... هم ربط دارد، البته حتی در مواردی که استرداد صورت نگرفته هم ما توانستیم متهمان را محکوم کرده و حقوق شاکیان را بگیریم.

وی با بیان اینکه پیگیر پرونده افرادی که در خارج از کشور دستگیر می‌شوند هستیم، اضافه کرد: وزارت خارجه پیگیر این موضوع است و ما هم پیگیری میکنیم در موارد مختلف.

رضوانی با بیان اینکه از طریق اینترپل با 190 کشور جهان ارتباط داریم گفت: با آمریکا از طریق دبیرخانه ارتباط داریم و با رژیم صهیونیستی نیز هیچ ارتباطی نداریم، ارتباط ما با پلیس کشور ها خوب است و بعد از آن اراده سیاسی است.

وی درباره اینکه ایا فضای برجام تغییری در ارتباطات اینترپل ایجاد شده یا خیر، گفت: ما در اوج تحریم‌ها نیز ارتباط خوبی با کشورهای دنیا داشتیم و پس از برجام نیز این ارتباط حذف نشد و از این رو برای ما تغییری نداشته است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: همانطوری که شما می بینید پرونده‌های سنکینی مانند آقای خاوری هیچ تغییری نکرده، الان پلیس خاوری را شناسایی کرده اما برای ادامه باید نقامات قضایی و مقامات سیاسی اقدام کنند. ما با مقامات اینترپل در این مورد صحبت کرده‌ایم و نمیدانم که سیستم قضایی کانادا چطور است که بعد از سال‌ها هنوز به آن رسیدگی نشده است.

وی درباره تصمیم کشور فرانسه برای بازگرداندن مهاجران به کشورهایشان و اینکه چند ایرانی قصد بازگشت به کشور را دارند، گفت: اطلاع داریم که وزارت امورخارجه پیگیر ابن موضوع است و ما هم از این طریق پیگیر این افراد هستیم.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.