×

قاتل با خون بهای 600 میلیونی از قصاص گریخت

قاتل با خون بهای 600 میلیونی از قصاص گریخت

قاتلی که خواستگار خواهرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود با پرداخت 600میلیون تومان توانست رضایت اولیای دم مقتول را جلب کند و از قصاص بگریزد

قاتل-با-خون-بهای-600-میلیونی-از-قصاص-گریخت وکیل 

قاتلی که خواستگار خواهرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود با پرداخت 600میلیون تومان توانست رضایت اولیای دم مقتول را جلب کند و از قصاص بگریزد.

 بعداز ظهر چهارم تیرماه سال 88 وقوع یک درگیری مرگبار در خیابان شهید مدنی به پلیس اعلام شد که با حضور ماموران انتظامی در صحنه جرم و طی بررسیهای اولیه مشخص شد مقتول پسر جوانی است که از سوی خانواده دختر مورد علاقه‌اش با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

پس از انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی تلاش برای دستگیری متهمان این پرونده آغاز شد که یک روز بعد 4 نفر به اداره آگاهی رفتند و خود را در رابطه با این قتل به پلیس معرفی کردند.

متهمان این پرونده که از اعضای خانواده دختر جوان بودند در تحقیقات مدعی شدند مقتول زمانی که با جواب منفی دختر جوان روبرو شده برای وی ایجاد مزاحمت کرده و همین موضوع باعث درگیری بین خانواده دختر جوان و مقتول شده است.

با اتمام جلسات بازپرسی و صدور کیفرخواست برای 4 متهم این پرونده، آنها برای محاکمه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران حاضر شدند و متهم اصلی این نزاع (برادر دختر جوان) در تشریح روز قتل گفت: مدتی بود که متوجه ایجاد مزاحمت مقتول برای خواهرم شدم به همین دلیل با یکی از برادرانم، دامادمان و برادرش برای حل اختلاف نزد خانه مقتول رفتیم زمانی که آنجا رسیدیم ابتدا با او صحبت کردیم که لحظاتی بعد مقتول با قمه‌ای به سمت ما حمله‌ور شد و شروع به داد و فریاد کرد. با آغاز درگیری برادرم و برادر دامادمان برای کمک دست به کار شدند و من چاقویی از زیر لباسم درآوردم و به مقتول زدم.

پس از درگیری نیز از آنجا فرار کردیم و فردای آن روز فهمیدیم مقتول جان باخته است. ما قصد کشتنش را نداشتیم و به همین خاطر خود را به پلیس معرفی کردیم.

سرانجام متهم اصلی پرونده با درخواست اولیای دم مقتول به قصاص محکوم شد و این حکم در شعبه 17 دیوان عالی کشور به تایید رسید.

پرونده این قتل برای سیر مقدمات اجرایی به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد تا اینکه اولیای دم مقتول با حضور در سرپرستی اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران اعلام کردند حاضرند با دریافت 600 میلیون تومان از قصاص قاتل بگذرند.

سرانجام خانواده متهم پرونده توانستند با پرداخت این مبلغ رضایت اولیای دم مقتول را بگیرند و قاتل پرونده از قصاص گریخت.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.