×

یکی از مصادیق فساد سازمان یافته جعل اسناد دولتی و اخلال در نظام اقتصادی کشور است

یکی از مصادیق فساد سازمان یافته جعل اسناد دولتی و اخلال در نظام اقتصادی کشور است

معاون اول دادستان کل کشور با اشاره به انواع فسادهای سازمان یافته گفت یکی از مصادیق فساد سازمان یافته جعل اسناد دولتی و اخلال در نظام اقتصادی کشور است

یکی-از-مصادیق-فساد-سازمان-یافته-جعل-اسناد-دولتی-و-اخلال-در-نظام-اقتصادی-کشور-است وکیل 

معاون اول دادستان کل کشور با اشاره به انواع فسادهای سازمان یافته گفت: یکی از مصادیق فساد سازمان یافته جعل اسناد دولتی و اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

 حجت الاسلام مرتضوی مقدم معاون اول دادستان کل کشور در اولین همایش حقوقی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اشرافی گری با عنوان اقتصاد سیاه گفت: انصاف این نیست که بگوییم فساد کلان از مدیران عالی سرچشمه می گیرد چرا که بیشتر فسادها از سوی مدیران میانی است.

وی افزود: گاهی انگیزه شان سیاسی و گاهی ثروت اندوزی است در انگیزه سیاسی افراد به دنبال بدبین کردن مردم به نظام و انقلاب هستند
این فسادها یا سازمان یافته است یا غیر سازمان یافته.

وی تصریح کرد: یکی از مصادیق فساد سازمان یافته جعل اسناد دولتی و اخلال در نظام اقتصادی کشور است فساد اقتصادی کلان و سازمان یافته چهره های مختلفی دارد که یکی از اینها اقتصاد سیاه، یکی اقتصاد خاکستری و دیگری اقتصاد سفید است.

مرتضوی مقدم خاطرنشان کرد: اقتصاد سیاه آنقدر بارز است که عوام مردم متوجه می شوند که اخلال و سوء استفاده رخ داده است نقش دستگاه قضایی در آخرین مرحله است جایی که دیگر هیچ راهی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد تا مثلا بحث حقوق های نجومی مطرح می شود همه را زندانی کنیم که نمی شود اول باید تشخیص داد مجرم و مقصر چه کسی است و بعد مجرم به شکل مستند به مراجع قضایی معرفی شود.

معاون اول دادستان کل کشور گفت: درست است که بارزسی کل کشور بررسی می کند اما گاهی ممکن است به مدارک کافی دست پیدا نکنند
نقش بسیج در اینگونه موارد چیست؟ بسیج یک جریان اخلاص و تقوا و خدمت است. جریانی برای دفاع از ارزش ها و باطل ستیزی است و هرکسی که در این جریان قرار گرفت بسیجی می شود.

وی افزود: وقتی ما بسیجی های هر تشکیلاتی را شناسایی کردیم آنوقت آنها می توانند مدینه فاضله را ایجاد کنند اما در صورتی که کسی برای این افراد ارزشی قایل نشوند دیگر انگیزه ای برای خدمت ندارند اما در صورتیکه به آنها انگیزه دهیم می توانیم به بهترین شکل ممکن با فساد هم مبارزه کنیم.

مرتضوی مقدم گفت: ما فکر می کنیم بسیجی کسی است که نظامی باشد و اسلحه به دست بگیرد اما بسیجی صرفا در عرصه نظامی خدمت نمی کند ظرفیت های بسیج بسیار بالا است و اگر می خواهیم با فساد مبارزه جدی داشته باشیم باید بسیج شویم و از ظرفیت بسیج در تمام سطوح مدیریت کشور بهره مند شویم.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.