×

اعنال جراحی غیرضروری از تخلف ها پزشکی مراکز درمانی است

اعنال جراحی غیرضروری از تخلف ها پزشکی مراکز درمانی است

معاون وزیر دادگستری گفت اعمال جراحی غیر ضروری از تخلف‌های پزشکی مراکز درمانی محسوب می‌شود که در گیلان نیز اتفاق افتاده است‌ و در بیمارستان‌های تهران نیز میلیاردها تومان تخلف عمل جراحی غیر ضروری مشاهده شده که با آن‌ها برخورد شده و تعدادی از آن‌ها پلمپ شده‌اند

اعنال-جراحی-غیرضروری-از-تخلف-ها-پزشکی-مراکز-درمانی-است

معاون وزیر دادگستری گفت: اعمال جراحی غیر ضروری از تخلف‌های پزشکی مراکز درمانی محسوب می‌شود که در گیلان نیز اتفاق افتاده است‌ و در بیمارستان‌های تهران نیز میلیاردها تومان تخلف عمل جراحی غیر ضروری مشاهده شده که با آن‌ها برخورد شده و تعدادی از آن‌ها پلمپ شده‌اند.

 جمشیدی در نشست شورای قضایی استان گیلان با ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولان قضایی این استان،حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضایی را خارج از توان این دستگاه عنوان کرد.

وی به تعریف جرم و تخلف و تفاوت آن‌ها پرداخت و تصریح کرد:این دو باید از یکدیگر تفکیک شده و مورد بررسی قرار گیرد.

وی جرم را «فعل یا ترک فعلی» دانست که »قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده و دارای قبح ذاتی و شرعی می‌باشد» افزود: تخلف،زیر پاگذاشتن مقرراتی است که در دولت تعیین شده و ممکن است دارای قبح ذاتی نباشد اما به دلیل ممنوعیت برای آن مجازات تعیین شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به طور مثال از واردات خودرو نام برد که نه قبح ذاتی دارد و نه قبح شرعی ولی به جهت حمایت از تولید و اشتغال می تواند در یک بازه زمانی محدود شده و دارای ممنوعیت شود و قانونگذار نیز برای آن مجازاتی را مشخص نماید.

وی در ادامه بر سرعت رسیدگی و سرعت در جلوگیری از زیان و ضرر خسارات وارده تاکید کرد و گفت: اهمیت سلامت مردم ارزش این را دارد که عملیاتی و با شتاب بیشتری قدم برداریم.

وی مبارزه با قاچاق کالا را از تاکیدات مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: گیلان استانی فرهنگی و گردش‌پذیر بوده و ضرورت دارد که سازمان تعزیرات خدمات گسترده و جدی‌تری را به مردم ارائه دهد.

جمشیدی  قاچاق را محصول کم‌کاری بعضی مدیران عنوان کرد و یادآور شد: قاچاق دارای ابعاد زیادی در رساندن ضرر و زیان به کشور است.

وی اولین بعد آسیب قاچاق را بعد اقتصادی آن دانست و افزود: قاچاق کالا تولید داخلی را سست کرده و پایه‌های آن را فلج می‌نماید.

وی با اشاره به این‌که «در یک روز بازرسی از انبارهای تهران، 50 میلیارد تومان کالای خانگی قاچاق کشف شد» گفت: بسیاری از تولیدات داخلی در انبارها مانده و به دلیل حجم بالای قاچاق کالای خارجی به فروش نمی رسد.

این مقام ارشد قضایی بعد فرهنگی قاچاق را ترویج فرهنگ تقلب در جامعه عنوان کرد و بعد سیاسی آن را وارد شدن پول‌های کثیف در چرخه تصمیم گیری های کلان کشور دانست و خاطرنشان کرد: قاچاق نباید یک جرم ساده تلقی شود بلکه باید با برنامه ای مدون، کلی و جدی به مبارزه با آن پرداخت.

وی با تصریح بر این‌که «موضوع قاچاق خارج از دایره اصحاب قدرت و ثروت نیست» اظهار کرد: تولیدکنندگان باید 20 درصد به دولت مالیات پرداخت کنند اما برج‌سازان خیابان‌های شمال شهر تهران کمتر از نیم درصد مالیات پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که «قاچاق بنیان‌های انقلاب اسلامی را سست خواهد کرد» گفت: در هر صنفی باید بر تمام فعالیت‌ها نظارت دقیق صورت بگیرد و این در سراسر دنیا امری پذیرفته شده است و عدم نظارت می‌تواند موجب بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر شود.

معاون وزیر دادگستری با تاکید بر این‌که «باندهای فساد و فحشا در آرایشگاه‌های بدون پروانه فعالیت می‌کنند» گفت:فقدان نظارت بر این صنف، در تغییر فرهنگ دختر و زن ایرانی تاثیرگذار بوده است. اعمال جراحی غیر ضروری از تخلف‌های پزشکی مراکز درمانی محسوب می‌شود که در گیلان نیز اتفاق افتاده است‌ و در بیمارستان‌های تهران نیز میلیاردها تومان تخلف عمل جراحی غیر ضروری مشاهده شده که با آن‌ها برخورد شده و تعدادی از آن‌ها پلمپ شده‌اند.

وی سرعت برخورد با تخلفات در کشورهای توسعه یافته را قابل مقایسه با ایران ندانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای کشور باید در صیانت از حقوق مردم با یکدیگر متحد باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.