×

آخرین وضعیت اجرای سند ملی پیشگیری از جرم

آخرین وضعیت اجرای سند ملی پیشگیری از جرم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، آخرین وضعیت اجرای طرح نماد و سند ملی پیشگیری از جرم را تشریح کرد

آخرین-وضعیت-اجرای-سند-ملی-پیشگیری-از-جرم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، آخرین وضعیت اجرای طرح نماد و سند ملی پیشگیری از جرم را تشریح کرد.

محمدباقر الفت در گفت‌وگو با مهر در خصوص اجرای طرح نظام مراقبت دانش‌آموزی در مدارس گفت: به منظور اعمال فعالیت‌های پیشگیرانه این طرح در مدارس و برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود که به اختصار «نماد» نامیده می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با وزرات آموزش و پرورش گفت: سند ائتلاف نظام مراقبت دانش‌آموزی با حضور پر تعداد مسئولان کشوری، اخیرا در آموزش و پرورش به امضای متولیان مربوطه رسید.  معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: پیرامون این مساله، انسجام و یکپارچگی بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برقرار شد.  الفت در خصوص بررسی آسیب‌های موجود در مدارس گفت: خوشبختانه درک صحیحی از آسیب‌های جدی که در محیط آموزشی به دانش‌آموزان برای آنها ایجاد می‌شود، در بین دست‌اندرکاران این سند وجود داشت و این موارد بررسی می‌شود.  وی از تقسیم کار ملی در این حوزه خبر داد و افزود: به یک هماهنگی و هم‌صدایی واحدی در حوزه مراقبت از دانش‌آموزان رسیدیم و دست‌اندرکاران از فعالیت‌های جزئی فاصله می‌گیرند. الفت تصریح کرد: کارشناسان از سوی دستگاه‌های مختلف معرفی شده و کمیته‌های مربوط به اجرای سند فعال شده است به همین منظور فعالیت‌های مربوط به سند در حال ساماندهی است و این سند به زودی ابلاغ می‌شود. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه و در خصوص آخرین وضعیت سند ملی پیشگیری از جرم گفت: با توجه به قوانین عادی مثل قانون نظام سلامت اداری که بر تدوین این سند از سوی قوه قضاییه تصریح کرده است، به دنبال اجرای این سند هستیم. الفت افزود: علاوه بر این به دنبال این هستیم که در قانون برنامه ششم توسعه، مجلس به موضوع پیشگیری از جرم اهمیت دهد.

وی ادامه داد: این سند دارای اسناد فرادستی بوده و از مبانی اسلامی، رهنمود و تدابیر مقام معظم رهبری، قانون اساسی کشور، سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های شورای عالی امنیت ملی در جهت تهیه، تبیین و تدوین آن استفاده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: این سند ملی در 7 فصل تهیه و تدوین شده و پیشگیری از وقوع جرم را از هدف‌گذاری تا اقدامات، مدنظر قرارداده است. به گفته این مقام قضایی، تاکنون اقدامات خوبی در رابطه با این سند انجام شده است و به زودی تدوین سند نهایی می‌شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.